Accessibilitat

La informació del portal Bankia ja és accessible a qualsevol tipus de persones, incloent-hi les que pateixen algun tipus de discapacitat.

El portal Bankia ha estat programat amb les tècniques més avançades i directrius d'accessibilitat internacional, que fan de la navegació un acte sense límits per a qualsevol tipus d'usuaris.

Entre les mesures aconseguides destaquen:

  • Navegació mitjançant el teclat, sense utilitzar el ratolí.
  • Interpretació de recursos gràfics: permet conèixer tots els detalls que contenen les pàgines, incloses les imatges, taules i altres elements HTML.
  • Aclariment del destí dels enllaços o hipervincles.
  • Visualització de tots els continguts fins i tot en navegadors que no suportin CSS, Javascript, connectors, etc.

 

Navegació mitjançant el teclat:

El projecte d'accessibilitat del portal Bankia permet que qualsevol tipus d'usuari pugui accedir a qualsevol part del portal fent servir només el teclat de l'ordinador.

Accessos ràpids:

Destinació

Internet Explorer

Firefox

Opera

Chrome i Safari

Menú d'àrees

ALT + 1 i després ENTER

ALT + MAJÚSCULA + 1

ESC + MAJÚSCULA i després 1

ALT + 1

Menú d'àrea

ALT + 2 i després ENTER

ALT + MAJÚSCULA + 2

ESC + MAJÚSCULA i després 2

ALT + 2

Contingut

ALT + 3 i després ENTER

ALT + MAJÚSCULA + 3

ESC + MAJÚSCULA i després 3

ALT + 3

 

Interpretació de recursos gràfics:

Les imatges, bàners, fins i tot taules publicades en el portal Bankia incorporen una descripció que facilita la comprensió de la informació continguda en aquests recursos gràfics.

Així, és possible conèixer quina imatge acompanya un contingut, quins productes o idees promocionen els diferents bàners o quines dades es faciliten en algunes de les taules.

 

Enllaços:

La majoria dels enllaços del portal incorporen un aclariment sobre el seu destí, i aporten informació sobre si es desplegaran en una nova finestra.

 

Navegadors que no suporten CSS, Javascript, plugins:

En cas que l'usuari accedeixi al portal a través d'un navegador que no suporti CSS, el marcatge estructural permet la correcta visualització de tots els continguts.

A més, és possible navegar sense cap dificultat sense necessitat de tenir Javascript activat. Igualment, el sistema de menús es mostrarà desplegat i els enllaços seran perfectament accessibles.

D'altra banda, s'han incorporat continguts alternatius a pel·lícules flash i miniaplicacions de java.

 

Tecnologia aplicada:

  • Compliment de les normes d'accessibilitat del WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) del W3C (World Wide Web Consortium), en el seu nivell intermedi (AA). Pautes de contingut accessible a Web 1.0.
  • La presentació es basa en la recomanació del W3C sobre els fulls d'estil en cascada, nivell 2.
  • S'ha utilitzat l'estàndard recomanat en ús de codi HTML verificant les recomanacions XHTML 1.0 Transitional.

 

Accessibilitat del Servei d'Atenció Telefònica

Bankia compta amb un servei d'atenció per a persones amb discapacitat auditiva i/o de la parla, que permet a l'usuari comunicar-se amb l'entitat per realitzar qualsevol consulta sobre informació general de productes i serveis.

Les persones interessades poden accedir a aquest servei de dues formes:

  • Internet: a través de Telesor Bankia.
  • Telèfon mòbil: mitjançant un programari que haurà de baixar-se de manera gratuïta en el seu telèfon mòbil.Accés a instruccions.

Bankia es converteix així en la primera gran entitat financera a adoptar aquest sistema, que permet a l'usuari amb discapacitat auditiva contactar amb el Servei d'Atenció Telefónica des d'Internet o des del seu telèfon mòbil (en mode text i a temps real) i sense necessitat que altres persones actuïn com a intermediaris.

Aquest servei està disponible des de les 8.00 h del matí fins a les 22.00 h de la nit, de dilluns a diumenge. Fora d'aquest horari, l'usuari pot deixar un missatge perquè l'endemà, de forma totalment gratuïta, l'entitat es posi en contacte amb ell.