Preguntes freqüents

  • Què és una signatura digital i com puc obtenir-la?

    La signatura digital és una clau numèrica entre cinc i vuit caràcters que obtindràs en el moment que contractis el servei. Aquesta clau és necessària per fer determinades operacions en els canals digitals, com per exemple les que requereixin mobilitzacions de fons (transferències, traspassos, pagament d'impostos, etc.), contractació de productes, modificació de condicions, etc.

    Si en el moment de fer una operació d'aquest tipus no tens la signatura digital o està bloquejada, podràs crear-ne una de nova des de l'Oficina Internet o des de l'aplicació mòbil. També pots desbloquejar la clau de signatura digital en qualsevol Caixer de Bankia, introduint alguna de les teves targetes operatives.

    I, si ho prefereixes, també pots anar a una oficina de Bankia, on podran facilitar-te-la.

  • Com puc pagar un impost?

    Bankia disposa d'acords amb un gran nombre de companyies de subministraments, financeres, ajuntaments, etc. que permeten fer el pagament dels vostres rebuts i impostos a través dels nostres canals digitals.

    Pots pagar els rebuts o tributs tant des de la nostra App mòbil de Bankia com des de la nostra Oficina Internet, en què a més podràs consultar nostre Cercador d'emissors

  • Com puc operar en línia?

    Si ja ets client de Bankia t'hi pots donar d'alta des del botó “Accés clients” que trobaràs a la capçalera dreta del portal, i després prement el botó “Sol·licitar claus”.

    Si encara no ets client de Bankia, pots donar-te d'alta al nostre web accedint al botó “Fes-te'n client” ubicat a la capçalera del portal. O, si ho prefereixes, pots anar a qualsevol de les nostres oficines.

  • Planificant la jubilació: pensant en el dia de demà

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Planificant la jubilació. Pensar en el futur (PDF, 1,48 MB)

  • Cartell Informatiu de l'IDEP, Llei 3/2016, de 9 de juny

    Pots consultar la informació relativa a la Llei 3/2016, de 9 de juny en els següents documents:

    Cartell informatiu de l'IDEP

    Índex de documentació d'entrega preceptiva (IDEP)

  • Productes bancaris: comptes, operatives, targetes

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Productes bancaris. Comptes operatius, targetes (PDF, 1,25 MB)

  • Què és el codi IBAN?

    L'International Bank Account Number (o IBAN) és una sèrie de caràcters alfanumèrics que identifiquen un compte determinat en una entitat financera a qualsevol lloc del món.

    Per a Les teves transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • L'habitatge: préstec hipotecari

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    L'habitatge. Préstec hipotecari (PDF, 731 KB)

  • Com puc saber quin és el codi SWIFT (BIC) d'un compte?

    El codi BIC (Bank Identifier Code), també anomenat codi SWIFT, és una sèrie de vuit o onze caràcters alfanumèrics que identifica una entitat financera o una oficina d'una entitat financera. Per a les vostres transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • Quines són les comissions principals que cobra Bankia?

    A Bankia hem tret les comissions a tots els nostres clients. Comissions d'administració i manteniment de comptes, les quotes de les targetes de dèbit habituals, les comissions per transferències sense límit i per qualsevol canal… i, per descomptat, no cobrem per l'ingrés de xecs nacionals.

    Pots consultar la resta d'informació i condicions del programa PER SER TU. També tens disponible, al peu de pàgina, tota la informació sobre tarifes i comissions.

  • Estalvi i objectius: fons d'emergència

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Estalvi i objectius. El fons d'emergència (PDF, 1,6 MB)

  • Productes d'inversió: rendibilitat i risc

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Productes d'inversió. Rendibilitat i risc (PDF, 1,25 MB)

  • Ocupació i desocupació: seguretat laboral

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Lloc de treball i desocupació. Seguretat laboral (PDF, 2,05 MB)

  • Com puc trobar l'adreça dels caixers de Bankia més pròxims?

    A la capçalera del portal tens un accés directe al Cercador d'oficines i caixers, on podràs trobar l'adreça de tots els nostres caixers i oficines.

    A més, si accedeixes a l'aplicació de Bankia des de qualsevol dispositiu mòbil podràs localitzar els caixers més pròxims a la teva ubicació actual.

  • Educació financera dels fills

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Educació financera dels fills (PDF, 1,11 MB)

  • Les finances de la parella: el matrimoni i els fills

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Les finances de la parella. El matrimoni i els fills (PDF, 1,3 MB)

  • Emprenedoria i autoocupació

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Emprenedors i treballadors per compte propi (PDF, 1,47 MB)

  • Com consulto el saldo d'un compte?

    Pots consultar el saldo del teu compte directament des de Oficina Internet o la App Bankia.

  • El pressupost familiar

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    El pressupost familiar (PDF, 4,2 MB)

  • Com puc posar-me en contacte amb Bankia?

    A la capçalera del portal disposes d'un botó de "Atenció al client ”, on trobaràs els nostres telèfons de contacte i tota la informació sobre els nostres canals d'atenció.

    Si ho prefereixes, pots anar personalment a qualsevol de les nostres oficines de Bankia. Troba la teva oficina més pròxima al Cercador d'oficines disponible a la capçalera del portal.

  • Endeutament: diners prestats

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Endeutament. Diners prestats (PDF, 1,45 MB)

  • Quines són les despeses de constitució d'una hipoteca?

    Les despeses de constitució d'una hipoteca són:

    • Les despeses de taxació de l'immoble que s'ha d'hipotecar.
    • Despeses notarials per formalització d'escriptura.
    • Inscripció registral.
    • Impost d'actes jurídiques documentades.
    • Les despeses de gestoria, que farà i efectuarà seguiment sobre tots els tràmits descrits.
  • Com puc fer una simulació d'una hipoteca?

    A la nostra pàgina web pots accedir a un simulador d'hipoteques que et permetrà saber quina hipoteca s'adapta millor a les teves necessitats i les despeses associades a la compra de casa teva.

  • Què és la TAE?

    TAE (taxa anual equivalent): És el cost efectiu anual del préstec. Té en compte no només el tipus d'interès inicial, sinó també les seves possibles revisions, el termini d'amortització i les comissions lligades a l'operació.

    En definitiva, és el tipus d'interès real que pagaràs en el teu préstec.

  • Com puc consultar el codi IBAN d'un compte?

    Per calcular l'IBAN entra a l'Oficina Internet i consulta el compte (apareix a la part superior).

  • Puc fer una transferència a través del meu mòbil?

    Si, des de l'aplicació mòbil de Bankia podràs fer transferències còmodament des de qualsevol lloc. Només et cal la clau de signatura electrònica per poder validar l'operació.

  • Com puc obrir un compte?

    Pots obrir un compte des de l'Oficina Internet, entrant al menú Comptes/Contracta.

  • Què és un fons d'inversió?

    Un fons d'inversió és un tipus d'institució d'inversió col·lectiva (IIC) sense personalitat jurídica el patrimoni del qual està constituït per les aportacions dels inversors, denominats partícips.

    Es creen amb l'objectiu d'obtenir una rendibilitat en benefici del total del patrimoni oferint al partícip una sèrie d'avantatges derivats d'aquesta unió dels patrimonis d'una gran quantitat d'inversors als quals no podria accedir en cas de fer-la de manera individual.

  • 1. Què és el pagament per mòbil?

    Un servei disponible a Bankia que permet als clients pagar en comerços directament amb el telèfon mòbil, sense necessitat d'utilitzar una targeta física.

  • 2. Com em dono d'alta en el servei?

    • Baixa i/o actualitza l'app Bankia Wallet en el teu telèfon des de GooglePlay.
    • Accedeix amb les teves claus d'Oficina Internet
    • En el menú de lateral, dóna't d'alta des de l'apartat Pagament per mòbil.
    • Selecciona la targeta amb què vols pagar
    • A punt!

    Impressió de pantalla del pagament per mòbil Impressió de pantalla del pagament per mòbil

  • 10. Com sé si el pagament s'ha fet correctament o no?

    S'indicarà si la lectura ha estat correcta o incorrecta a través d'una notificació d'usuari.

    Correcta: Impressió pantalla de l'aplicació Bankia Wallet Incorrecta:
  • Com canvio la clau d'accés?

    La forma més còmoda de modificar la clau d'accés a través de Oficina Internet. A la part superior de totes les pàgines selecciona en l'enllaç Claus i podràs gestionar la teva signatura electrònica o crear una nova.

    Recorda que si ets client Multiaccés i modifiques la teva signatura, es modificarà per a tots els canals digitals de Bankia.

    A més, si modifiques la teva clau d'accés, també es modificarà el número PIN de la targeta associada.

  • Com puc consultar les dades de la meva assegurança?

    Totes les assegurances que contracten els nostres clients es poden consultar a l'Oficina Internet.

  • En una assegurança de vida quin és la fiscalitat en cas de defunció de l'assegurat?

    • Si el beneficiari és una persona física, les prestacions tributaran en l'impost de successions i donacions (en cas que hi hagi diversos beneficiaris, cada un tributarà per la part del capital que li correspon).
    • Si el beneficiari és una persona jurídica, la prestació tributarà com a ingrés a l'impost de societats.
  • Quin és el període de carència en una assegurança de salut?

    Generalment, la majoria de les prestacions de l'assegurança d'assistència sanitària comencen a prestar servei en el moment de la contractació d'aquest, però per poder utilitzar alguns dels serveis concrets que s'hi inclouen, l'assegurat, a vegades, ha d'esperar algun temps.

    Per exemple, en cas que l'assegurat s'hagi de fer una intervenció quirúrgica, el termini de carència és de 6 mesos.

  • 11. És necessari el pin per fer una compra?

    S'haurà de teclejar el pin en el terminal contactless quan la compra sigui igual o superior a 20 €.

  • 13. Puc fer devolucions de compres?

    Sí, igual que amb una targeta normal, podràs fer devolucions de compres efectuades, sempre que tinguis seleccionada la mateixa targeta amb la qual es va fer la compra.

  • 12. Puc fer reintegraments en caixers?

    Actualment el Pagament per mòbil de Bankia només està disponible per compres a comerços. Durant 2017 estarà disponible el reintegrament en caixers.

  • Què és un Cap?

    Cap és un producte per cobrir-se de possibles pujades de tipus d'interès. Mitjançant aquest producte, el client s'assegura un tipus màxim que pagarà a canvi d'una prima única pagada a l'inici de l'operació.

  • Com puc avisar a la meva assegurança de la llar en cas de sinistre?

    Amb una simple trucada al telèfon 902 136 524

  • 19. Funciona el Pagament per mòbil a tots els comerços?

    Actualment el Pagament per mòbil funciona a qualsevol comerç amb tecnologia contactless (sense contacte)

  • Què és una mobilització entre fons i com tributa?

    És una operació per la qual una persona física traspassa, totalment o parcialment, la inversió efectuada en un fons d'inversió a un altre fons diferent.

    Amb aquesta operació es fa el reemborsament, total o parcial, de les participacions que tinguis en un fons d'inversió per fer la subscripció de l'import reemborsat en participacions d'un altre fons. D'aquesta manera, l'import reemborsat es transfereix directament del fons d'origen al fons de destinació, juntament amb la informació fiscal.

    Per a tu, com a inversor, les mobilitzacions no tenen efectes fiscals en l'IRPF, ja que hi ha un règim d'ajornament, de manera que quan l'import obtingut en el reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió es destina a l'adquisició o subscripció d'altres participacions en fons d'inversió, no procedeix computar-ne el guany o pèrdua patrimonial, i les noves participacions subscrites conserven el valor i la data d'adquisició de les participacions transmeses o reemborsades.

    El règim d'ajornament no resulta d'aplicació quan, per qualsevol mitjà, es posa a disposició del contribuent l'import derivat del reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió o, si escau, la subscripció o adquisició té per objecte participacions de fons d'inversió cotitzats; tampoc els és aplicable quan té per objecte accions de societats d'inversió de capital variable índex cotitzades, o quan es tracta de partícips dels fons d'actius bancaris. Has de tenir en compte que una mobilització de fons d'inversió suposa un reemborsament i una subscripció. Per tant, has d'abonar les comissions de subscripció o reemborsament si els fullets dels fons així ho estableixen.

  • Què és FinanExpress? Quines són les seves principals característiques?

    El Servei Finanexpress permet ajornar, fins a en 12 mesos, les teves despeses del dia a dia de la manera més fàcil i ràpida.

    Tant dels rebuts domiciliats com de les compres que facis amb la targeta de dèbit o crèdit, podràs rebre ofertes a través d'SMS, l'Oficina Internet, l'aplicació mòbil o als caixers, que et permetran fraccionar el pagament fins a 12 mesos de manera instantània.

     

     

  • Què és un dipòsit?

    Un dipòsit bancari és un producte d'estalvi, en què els diners s'inverteixen a un termini determinat i després se'n rep una remuneració.

    A Bankia hi ha diverses possibilitats de contractació per trobar la unió perfecta entre rendibilitat i termini.

  • Quins són els tipus de fons d'inversió?

    • Fons de fenda fixa: inverteixen en actius de renda fixa (obligacions i bons, lletres, pagarés...).
    • Fons de renda variable: la majoria del patrimoni d'aquests fons s'inverteix en accions. S'estableixen subcategories segons el mercat en què s'inverteixi, els sectors d'activitat.
    • Fons mixtos: inverteixen tant en valors de renda fixa com en valors de renda variable. Com més gran sigui el percentatge de renda variable, més grans són el risc i la rendibilitat esperada.
    • Fons garantits: fons que garanteixen el capital inicial invertit més una rendibilitat, fixa o variable, a una data futura determinada.
    • Fons de fons: inverteixen més del 50 % del seu patrimoni en altres fons d'inversió.
    • Fons globals: fons que no encaixen en cap de les categories anteriors, per no tenir l'obligació de fixar el percentatge a invertir en actius de renda fixa i/o variable o la qualificació creditícia dels seus actius.
  • Quines operacions puc fer a través de Broker Bankia?

    A través de l'aplicació mòbil de Bankia podràs consultar la posició i moviments dels teus comptes de valors, comprar i vendre valors nacionals, així com consultar-ne les cotitzacions. També hi tens informació de mercats amb la valoració dels índexs de referència principals.

  • Quines modalitats de rènting ofereix Bankia?

    Bankia no comercialitza de manera directa aquest producte.

  • Com puc domiciliar la nòmina?

    Pots domiciliar la nòmina informant a l'empresa on treballes de l'IBAN del compte corrent de Bankia.

    Si vols, emplena el formulari adjunt (pdf, 30 kB), imprimeix-lo i envia'l a l'empresa.

  • Com puc contractar un pla de pensions?

    A la nostra pàgina del portal de plans de pensions, dins la secció d'estalvi i inversió, trobaràs tota la informació que necessites.

    A través del nostre simulador, en funció de la teva edat, capacitat d'estalvi i expectatives de rendibilitat, podràs saber quins són els plans que millor s'adapten a les teves necessitats i enllaçar amb la contractació a través de l'Oficina Internet

    Si ho prefereixes, també pots anar a una oficina de Bankia.

  • Necessito haver fet el test MiFID per a les assegurances de canvi o derivats?

    Tant les assegurances de canvi com els derivats de tipus de canvi estan classificats com a productes complexos segons la normativa MIFID, cosa per la qual és imprescindible haver fet les tasques MIFID abans contractar-los.

  • Què és una pòlissa de préstec?

    És un document mitjançant el qual s'instrumenta la concessió d'un préstec per part d'una entitat financera.

  • Quines diferències hi ha entre un compte corrent i un compte d'estalvi?

    La diferència entre un compte corrent i un compte d'estalvi és que un compte corrent és un compte de transaccionalitat plena a al qual pots associar targeta i talonari. Un compte d'estalvi presenta remuneració, però té limitacions operatives.

  • Assegurances: previsió

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Assegurances. Previsió (PDF, 1,19 MB)

  • 4. Puc utilitzar el pagament per mòbil si tinc l'sticker Bankia Wallet enganxat al telèfon?

    No, si vols utilitzar Pagament per mòbil has de retirar l'sticker.

  • Quins avantatges fiscals tenen les aportacions realitzades a plans de pensions?

    Un pla de pensions pot suposar un important estalvi fiscal, el qual serà més gran com més gran sigui el nivell de renda del partícip. Aquest estalvi es produeix perquè l'import de les aportacions redueix la base imposable general de l'IRPF, sempre que obtinguis rendiments del treball o d'activitats econòmiques.

    El límit de l'aportació anual és 8.000 euros i el límit reducció fiscal es fixa en la menor de les quantitats següents: la quantitat aportada o el 30% dels rendiments nets de treball i d'activitats econòmiques percebuts en l'exercici. Addicionalment, si el teu cònjuge no obté rendiments nets del treball ni d'activitats econòmiques o els obté en quantia inferior a 8.000 euros anuals, pot reduir de la seva base imposable general de l'IRPF les aportacions que faci als plans de pensions dels quals el teu cònjuge sigui titular amb el límit màxim de 2.500 euros anuals.

    Un cop comencis a cobrar el pla de pensions, les quantitats percebudes (prestacions) tenen la consideració fiscal de rendiments del treball, per la qual cosa tributen en l'IRPF del partícip/contribuent.

    Com que la forma de percebre les prestacions és flexible, és important assessorar-se sobre la manera més beneficiosa per a tu des del punt de vista fiscal. En cas de defunció del titular del pla de pensions, els beneficiaris tributaran per les quantitats percebudes com a rendiments del treball en la seva declaració de l'IRPF. No estan subjectes a l'impost sobre successions i donacions.

    Aquesta informació és de conformitat amb la legislació vigent i podria canviar en el futur.

  • Puc comprar o vendre accions a través de Broker Bankia?

    Si, a través de l'aplicació mòbil de Bankia podràs accedir a l'operativa de compravenda de valors nacionals. Des del teu compte de valors pots vendre les teves accions dipositades a Bankia, així com comprar noves accions o valors.

    Si encara no tens l'aplicació mòbil de Bankia, captura el codi QR i baixa-te-la gratis.

  • Què és una hipoteca?

    Una hipoteca és l'operació per la qual una entitat financera ens efectua un préstec, adequat a la inversió i al nostre perfil de risc, normalment per adquirir un habitatge.

  • Com puc cobrar el meu pla de pensions?

    Hi ha diverses formes per cobrar el que tens estalviat al teu pla de pensions. És recomanable que abans de decidir-te per una, t'assessoris sobre quina és la que et resulta més beneficiosa des del punt de vista fiscal. Les formes de cobrament són:

    • Capital: es percep la prestació en un únic cobrament.
    • Rendes financeres: es fixa la quantitat que vol rebre i la periodicitat fins a la fi del capital acumulat. D'aquesta manera, us beneficieu de la rendibilitat que va generant el fons de pensions amb el capital no consumit. Aquesta fórmula s'adapta a les vostres necessitats econòmiques de cada moment, perquè us permet modificar lliurement els imports i la periodicitat del cobrament.
    • Rendes assegurades: les quantitats que percep es fixen i contracten amb una entitat asseguradora, cosa que li garanteix el cobrament de la renda en el termini prèviament fixat. Les condicions d'aquesta renda no es poden modificar posteriorment.
    • Cobraments sense periodicitat regular: es disposa dels diners en forma de pagaments sense una periodicitat establerta.
    • Mixta: es cobra la prestació combinada, una part en forma de capital i una altra en forma de rendes financeres. La combinació de la forma de cobrament es pot modificar lliurement.
  • Com puc consultar la data de caducitat i el codi CVV?

    El CVV és el codi de verificació de la targeta, que habitualment cal indicar quan compres per Internet. En targetes Visa i MasterCard, el CVV és de 3 dígits i es troba al revers, al costat de l'espai reservat per a la signatura. En targetes American Express són 4 dígits i apareixen a l'anvers. La data de caducitat de la targeta està situada entre el número de la targeta i el nom del titular.

    També pots consultar aquestes dades còmodament des de la App Bankia.

  • Puc consultar l'IBAN i els moviments dels meus comptes a través del mòbil?

    Des de l'aplicació mòbil de Bankia pots consultar en qualsevol moment el saldo i moviment dels teus comptes, així com fer operacions de moviments de fons (traspassos, transferències, pagament de rebuts, etc.) d'una forma ràpida, còmoda i segura.

    També tens disponibles els teus comptes en format IBAN amb funcionalitats que et permeten copiar còmodament el número de compte en aquest format.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de vida?

    En les assegurances de vida no apliquem carència; la cobertura es fa efectiva des del moment de la contractació de l'assegurança.

  • Què és un dipòsit estructurat?

    Un dipòsit estructurat es caracteritza perquè vincula la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc.

    Hi ha multitud d'estructures diferents, principalment, en funció de les condicions que s'han de complir per assolir els diversos nivells de rendibilitat.

    Els dipòsits estructurats tenen la mateixa garantia de devolució del principal que un dipòsit tradicional.

  • Què és una assegurança de canvi?

    Una assegurança de canvi s'aplica a operacions la data de venciment de les quals és superior a dos dies hàbils de mercat, cosa que la converteix en un producte molt flexible perquè permet bestretes (utilització abans del venciment contractat) i pròrrogues (extensió del venciment contractat).

  • Quina documentació em cal perquè estudiïn el meu préstec?

    • Document d'identitat
    • IRPF anual
    • Nòmina, pensió o IRPF trimestral (en cas d'autònom)
    • Compromisos de pagament
    • Document acreditatiu de la inversió
  • Com puc accedir a la compra de productes estructurats?

    Per comprar productes estructurats cal valorar no només les rendibilitats potencials de cada producte sinó els riscos que s'hi associen.

    Hi ha dues grans categories de productes estructurats com a inversió: els dipòsits estructurats i els bons estructurats. Els primers ofereixen la mateixa garantia pel que fa a la recuperació del principal invertit que un dipòsit tradicional, i els segons, en funció de l'estructura, poden posar en risc parcialment o totalment aquest principal.

    Una diferència addicional molt rellevant és la garantia de cada producte, que en el cas dels dipòsits és de l'entitat en què es constitueix el dipòsit i en el cas dels bons estructurats és de l'emissor i, si escau, garant, independentment de l'entitat a través de la qual s'hagi adquirit.

  • Què són els productes estructurats?

    Els productes estructurats com a alternativa d'inversió es caracteritzen perquè vinculen la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc. Hi ha multitud d'estructures diferents, principalment, en funció de les condicions que s'han de complir per assolir els diversos nivells de rendibilitat del producte.

  • Què és una ordre de prou pèrdues (stop loss)?

    Els stop loss són nivells o punts de venda que un client pot establir sobre una posició de la qual és titular, i serveixen per limitar les pèrdues en una operació de compravenda de valors, quan la cotització d'un valor es troba per sobre d'aquest nivell.

    L'objectiu d'aquest tipus d'ordres és evitar que una operació generi una pèrdua més gran que la que el client vol assumir.

  • Com puc tornar un rebut?

    Podràs fer una devolució d'un rebut des deMoviments seleccionant Torna rebut en:

    • L'App Bankia
    • L'Oficina Internet

    Recorda que també podras consultar el PDF del justificant de l'operació original.

  • 5. No m'arriba el SMS amb el codi d'activació, què faig?

    És necessari tenir el mòbil confirmat i actualitzat amb Bankia. Si no és així, el pots actualitzar a través d'un caixer automàtic o a la teva oficina de Bankia.

  • 3. És compatible el meu telèfon?

    El telèfon mòbil ha de ser Android amb sistema operatiu Android 4.4 o superior i tenir tecnologia NFC. No està disponible per a iPhone.

  • 6. Com sé que tinc l'NFC (Near Field Conmunication) activat?

    La tecnologia NFC és una tecnologia de comunicació sense fil (igual que Bluetooth o Wi-Fi) i la pots activar des dels ajustos del telèfon.

  • 14. Com desactivo el servei de pagament per mòbil?

    Impressió pantalla de l'aplicació Bankia Wallet

    Només hauràs de desmarcar la targeta associada en el Pagament per mòbil. Al desactivar-la s'esborrarà del telèfon tota la informació relacionada amb els pagaments i no serà possible operar-hi fins que es torni a seleccionar una targeta.

  • 15. M'han robat la cartera, puc seguir utilitzant el mòbil per pagar?

    Si la targeta física s'ha cancel·lat, aquesta queda automàticament invalidada per fer pagaments sense necessitat de fer cap acció en el telèfon. Malgrat que la targeta segueixi configurada en el telèfon, les operacions seran rebutjades en intentar pagar ja que la targeta ha estat cancel·lada. Per seguir pagant amb el mòbil, serà necessari seleccionar una altra targeta.

  • Què és iupay!?

    iupay! és un servei gratuït que et permet fer compres per Internet més ràpidament, d'una manera segura, senzilla i ràpida.

    Funciona com una cartera virtual on tindràs recollides totes les targetes. Només has d'introduir les dades quan et registris la primera vegada a través de l'Oficina Internet o de l'App Mòbil de Bankia.

    Els avantatges principals que t'ofereix iupay! són:

    • Seguretat en les compres per Internet; només Bankia té accés a aquesta informació.
    • Senzillesa i rapidesa a l'hora de comprar.

    Si vols donar-t'hi d'alta, només has d'accedir a l'Oficina Internet o a l'App Mòbil de Bankia, on tens tota la informació que necessites.

  • Quines unes altres possibilitats de finançament tinc disponibles?

    En l'àmbit de particulars posem a la seva disposició nova serveis de finançament, entre els quals destaquem el servei FinanExpress, així com el servei Diners Ja.

  • Què són els derivats de tipus de canvi? Bankia comercialitza aquests productes?

    Els derivats de tipus de canvi són productes de cobertura alternatius a l'assegurança de canvi que permeten als nostres clients accedir a les millors condicions per poder cobrir el seu risc de tipus de canvi. Combinant opcions i barreres activants/desactivants, podem construir cobertures a la mida de les necessitats dels clients.

  • Com puc contractar dipòsits per Internet?

    Contractar un dipòsit per Internet és molt fàcil, accedeix a l'Oficina Internet, entra al menú Dipòsits i prem a Contractar.

  • 16. En intentar pagar, apareix un error en el TPV

    Es recomana tornar a intentar-ho. En cas de persistir l'error es recomana fer el pagament amb una targeta física. En determinades circumstàncies puntuals un TPV pot no funcionar correctament amb el Pagament per mòbil.
    Davant de qualsevol dubte, o en cas que l'error persisteixi, serà necessari posar-se en contacte amb l'oficina per confirmar que la targeta estigui operativa.

  • Què és un comptat?

    Una operació de comptat es fa per aplicar-la a operacions que es liquiden amb data valor dos dies hàbils de mercat, excepcionalment, i només en algunes divises, es podran contractar operacions valor 0 i un dia hàbil de mercat.

  • He de tenir contractat algun producte addicional per a una assegurança de canvi?

    Per contractar una assegurança de canvi has de tenir habilitada una Línia Comex o una Línia de Derivats. Així mateix, per contractar qualsevol derivat de tipus de canvi et cal tenir una Línia de Derivats i contracte CMOF signat.

  • Què és un aval?

    Compromís signat per part d'una persona física o jurídica, normalment en un document de crèdit, pel qual es compromet a respondre per l'obligació de pagament que té una altra persona en cas que aquesta no ho fes.

  • Què és Diners Ja? Quines són les seves principals característiques?

    Amb el servei Diners Ja pots transferir saldo des de la teva targeta al compte de Bankia associat, dins del límit de crèdit disponible en aquell moment. Per fer-ho, només has de fer un traspàs del saldo des de la targeta al seu compte associat.

  • Puc domiciliar rebuts al compte?

    Pots fer-ne el pagament i la domiciliació a través dels nostres caixers automàtics i els canals digitals de la manera més senzilla:

    • Selecciona l'opció Pagament de rebuts.
    • Segueix les indicacions: dades de l'emissor, import, etc.
    • Comprova les dades i accepta l'operació.
    • Pots domiciliar els rebuts en el moment del pagament marcant l'opció SÍ a l'apartat Domiciliació de rebuts.

    Nosaltres ens encarreguem de tot el que calgui per canviar la domiciliació dels teus rebuts de la manera més còmoda i segura per a tu.

  • Què és Bankia Wallet?

    Bankia Wallet és la aplicació de Bankia que et permet gestionar i operar amb les teves targetes de Bankia.

    Entre l'operativa disponible, podràs trobar el canvi de PIN de les targetes Sticker, la consulta dels moviments i les dades bàsiques de la targeta, la data de caducitat i el CVV per poder fer les compres en línia. També pots fer traspassos de diners a un compte des d'una targeta de crèdit (Diners Ja) i fer ingressos a les teves targetes.

    L'aplicació Bankia Wallet està disponible de manera gratuïta a Apple Store i Google Play Store o, si ho prefereixes, captura el nostre codi QR i baixa-te-la.

  • Com trio la meva targeta de crèdit?

    Consulta el nostre catàleg de targetes i, si necessites assessorament per triar una targeta de crèdit, adreça't a qualsevol oficina Bankia.

  • Què és un préstec?

    És un contracte pel qual el prestador avança una quantitat de diners (principal) al prestatari, amb l'obligació que torni el principal i uns interessos pactats.

  • Què és el valor liquidatiu?

    El valor liquidatiu és el preu de cada participació en un moment determinat. Es calcula dividint el patrimoni del fons entre el número de participacions en circulació en aquest moment determinat.

    Amb caràcter general, l'entitat gestora calcula el valor liquidatiu diàriament i té l'obligació de fer-lo públic a través de la seva pàgina web i dels butlletins de les borses de valors.

    Hi ha fons determinats que, per la seva naturalesa o per les característiques dels actius en què inverteixen, poden calcular el valor liquidatiu amb una periodicitat superior.

  • Quins tipus d'assegurances puc contractar?

    A Bankia posem a la teva disposició un ampli ventall d'assegurances per donar cobertura a totes les teves necessitats d'assegurament.

  • 18. Hi ha algun límit d'operacions?

    Cada targeta associada a Pagament per mòbil tindrà un límit de 30 operacions a fer a través d'aquest servei. Quan accedeixis a Bankia Wallet aquest nombre d'operacions es renovaran automàticament sense necessitat que el client faci cap acció especial.

    Quan el nombre d'operacions estigui arribant a la seva fi, es mostrarà un missatge en les notificacions per renovar-les.

    Impressió de pantalla Bankia Wallet

  • Què és un préstec al consum?

    És un préstec en què l'import contractat s'ha de destinar a l'adquisició de béns de consum, productes o serveis com ara electrodomèstics, vehicles, mobles, viatges, etc.

  • Com calculo la rendibilitat d'un fons d'inversió?

    La rendibilitat d'un fons d'inversió en un període determinat es calcula com el percentatge de variació del valor liquidatiu en la data fi del període i el valor liquidatiu a l'inici de l'esmentat període.

    Si el que vols és saber la rendibilitat de les teves participacions en el fons, és a dir, el percentatge de benefici o de pèrdua que has obtingut amb els diners que hi has invertit, has de calcular el percentatge de variació del valor liquidatiu entre la data de subscripció (compra de les participacions) i la data de reemborsament (venda).

  • Com puc modificar els límits de la meva targeta?

    Si et cal modificar el límit de la targeta de crèdit, ho pots fer a través de l'Oficina Internet o adreçant-te a qualsevol oficina de Bankia.

  • Què és un derivat de tipus d'interès?

    És un contracte pel qual les dues parts acorden, durant un període de temps, un intercanvi d'obligacions o drets de pagament, calculats sobre un mateix valor nominal.

  • Quines comissions tenen les targetes?

    Gràcies al programa PER SER TU, els clients amb ingressos domiciliats no paguen quota per les seves targetes de dèbit habituals i, a més, poden disposar de fins a quatre retirades d'efectiu gratis al mes en caixers aliens (Banc Sabadell i Euro 6000).

    Vegeu condicions del programa.

    Pots consultar les comissions de targetes al llibre de Tarifes i comissions o a la teva oficina.