Preguntes freqüents

  • Què és una signatura digital i com puc obtenir-la?

    La signatura digital és una clau numèrica entre cinc i vuit caràcters que obtindràs en el moment de la contractació del servei. Aquesta clau cal per realitzar determinades operacions en els canals digitals, com per exemple aquelles que requereixin mobilitzacions de fons (transferències, traspassos, pagament d'impostos,…), contractació de productes, modificació de condicions, etc.

    Si en el moment de realitzar una operació d'aquest tipus no disposes de la teva signatura digital o aquesta es troba bloquejada, podràs crear una nova des de Bankia En línia o des de l'App Mòbil. També pots desbloquejar la teva clau de signatura digital en qualsevol Caixer de Bankia introduint alguna de les teves targetes operatives.

    I si el prefereixes, també pots acudir a una oficina Bankia, on podran facilitar-te-la.

  • Com puc pagar un impost?

    Bankia disposa d'acords amb un gran nombre de companyies de subministraments, financeres, ajuntaments, etc. que permeten realitzar el pagament dels seus rebuts i impostos a través dels nostres canals digitals.

    Per pagar els rebuts o tributs pots fer-ho tant des de nostra App Mòbil de Bankia com des de nostra Bankia En línia, en què a més podràs consultar nostre Cercador d'Emissors.

  • Com puc operar en línia?

    Si ja ets client de Bankia pots donar-te d'alta des del botó “Accés clients” que trobaràs en la capçalera dreta del portal, prement després en el botó “Sol·licitar claus”.

    Si encara no ets client de Bankia, pots donar-te d'alta en el nostre web accedint al botó “Fes-te client” ubicat en la capçalera del portal. O si el prefereixes pots acudir a qualsevol de les nostres oficines.

  • Planificant la jubilació: pensant en el demà

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Planificant la jubilació. Pensar en el futur (PDF, 1,48 MB)

  • Cartell Informatiu de l'IDEP, Llei 3/2016, de 9 de juny

    Pots consultar la informació relativa a la Llei 3/2016, de 9 de juny en els següents documents:

    Cartell informatiu DEP (PDF, 182 kB)

    Índex de documentació de lliurament preceptiva (IDEP) (PDF, 257 kB)

  • Productes bancaris: comptes, operatives, targetes

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Productes bancaris. Comptes operatius, targetes (PDF, 1,25 MB)

  • Què és el codi IBAN?

    L'International Bank Account Number (o IBAN) és una sèrie de caràcters alfanumèrics que identifiquen un compte determinat en una entitat financera a qualsevol lloc del món.

    Per a Les teves transaccions exteriors, és convenient utilitzar juntament amb l'IBAN el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • L'habitatge: préstec hipotecari

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    L'habitatge. Préstec hipotecari (PDF, 731 KB)

  • Com puc saber quin és el codi SWIFT (BIC) d'un compte?

    El codi BIC (Bank Identifier Code), també anomenat codi SWIFT, és una sèrie de vuit o onze caràcters alfanumèrics que identifica una entitat financera o una oficina d'una entitat financera. Per a les vostres transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • Quins són les principals comissions que cobra Bankia?

    A Bankia hem tret les comissions a tots els nostres clients. Comissions d'administració i manteniment de comptes, les quotes de les targetes de dèbit habitual, les comissions per transferències sense límit i per qualsevol canal… i per descomptat, no cobrem per l'ingrés de xecs nacionals.

    Pots consultar la resta d'informació i condicions del programa PER SER TU. També tens disponible en el nostre peu de pàgina tota la informació sobre Tarifes i Comissions.

  • Estalvi i objectius: fons d'emergència

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Estalvi i objectius. El fons d'emergència (PDF, 1,6 MB)

  • Productes d'inversió: rendibilitat i risc

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Productes d'inversió. Rendibilitat i risc (PDF, 1,25 MB)

  • Lloc de treball i desocupació: seguretat laboral

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Lloc de treball i desocupació. Seguretat laboral (PDF, 2,05 MB)

  • Com puc trobar la direcció dels caixers de Bankia més pròxim?

    En la capçalera del portal disposes d'un accés directe al Cercador d'oficines i caixers, on podràs trobar la direcció de tots els nostres caixers i oficines.

    A més, si accedeixes a l'App de Bankia des de qualsevol dispositiu mòbil podràs localitzar els caixers més pròxims a la teva ubicació actual.

  • Educació financera dels fills

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Educació financera dels fills (PDF, 1,11 MB)

  • Les finances de la parella: el matrimoni i els fills

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Les finances de la parella. El matrimoni i els fills (PDF, 1,3 MB)

  • Empreniment i autoocupació

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Emprenedors i treballadors per compte propi (PDF, 1,47 MB)

  • Com consultar el saldo d'un compte?

    Pots consultar el saldo del teu compte directament des de Bankia En línia o la App Bankia.

  • El pressupost familiar

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    El pressupost familiar (PDF, 4,2 MB)

  • Com puc contactar amb Bankia?

    En la capçalera del portal disposes d'un botó de "Atenció al client ”, on trobaràs els nostres telèfons de contacte i tota la informació sobre els nostres canals d'atenció.

    Si el prefereixes, pots acudir personalment a qualsevol de les nostres oficines Bankia. Troba la teva oficina més pròxima en el Cercador d'oficines disponibles en la capçalera del portal.

  • Endeutament: diners prestats

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Endeutament. Diners prestats (PDF, 1,45 MB)

  • Quins són les despeses de constitució d'una hipoteca?

    Les despeses de constitució d'una hipoteca són:

    • Les despeses de taxació de l'immoble a hipotecar.
    • Despeses notarials per formalització en escriptura.
    • Inscripció registral.
    • Impost d'Actes Jurídics Documentats.
    • Les despeses de gestoria que realitzarà i efectuarà seguiment sobre tots els tràmits descrits.
  • Com puc fer una simulació d'una hipoteca?

    En la nostra pàgina web pots accedir a un simulador d'hipoteques que et permetrà conèixer la hipoteca que millor s'adapti a les teves necessitats i les despeses associades a la compra de casa teva.

  • Què és el TAE?

    TAE (taxa anual equivalent): És el cost efectiu anual del préstec. Té en compte no només el tipus d'interès inicial, sinó també les seves possibles revisions, el termini d'amortització i les comissions lligades a l'operació.

    En definitiva, és el tipus d'interès real que pagaràs en el teu préstec.

  • Com puc consultar el codi IBAN d'un compte?

    Per calcular l'IBAN entra a Bankia En línia i consulta el teu compte (apareix reflectit a la part superior).

  • Puc realitzar una transferència a través del meu mòbil?

    Si, des de l'App Mòbil de Bankia podràs realitzar transferències còmodament des de qualsevol lloc. Només necessites la teva clau de signatura electrònica per poder validar l'operació.

  • Com puc obrir un compte?

    Pots obrir un compte des de Bankia En línia entrant en el menú Comptes/Contractar.

  • Què és un fons d'inversió?

    Un fons d'inversió és un tipus d'institució d'inversió col·lectiva (IIC) sense personalitat jurídica del qual patrimoni està constituït per les aportacions dels inversors, denominats partícips.

    Es creen amb l'objectiu d'obtenir una rendibilitat en benefici del total del patrimoni oferint al participi una sèrie d'avantatges derivats d'aquesta unió dels patrimonis d'una gran quantitat d'inversors a què no podria accedir en cas de realitzar-la de manera individual.

  • 1. Què és el pagament per mòbil?

    Un servei disponible a Bankia que permet als clients pagar en comerços directament amb el telèfon mòbil, sense necessitat d'utilitzar una targeta física.

  • 2. Com em dono d'alta en el servei?

    • Baixada i/o actualitza l'app Bankia Wallet en el teu telèfon des de GooglePlay.
    • Accedeix amb les teves claus de Bankia En línia.
    • En el menú de lateral, dati d'alta des de l'apartat Pagament per mòbil.
    • Selecciona la targeta amb què vols pagar.
    • Llest!

    Pantallazo del pagament per mòbil Pantallazo del pagament per mòbil

  • 10. Com sé si el pagament s'ha fet o no correctament?

    S'indicarà si la lectura ha estat correcta o incorrecta a través d'una notificació d'usuari.

    Correcta: Pantallazo de l'aplicació Bankia Wallet Incorrecta:
  • Com canvi la clau d'accés?

    La forma més còmoda de modificar la clau d'accés a través de Bankia En línia. A la part superior de totes les pàgines selecciona en l'enllaç Claus i podràs gestionar la teva signatura electrònica o crear una nova.

    Recorda que si ets client multiaccés i modifiques la teva firma, aquesta es modificarà per a tots els canals digitals de Bankia.

    A més, si modifiques la teva clau d'accés, també es veurà modificat el nombre PIN de la teva targeta associada.

  • Com puc consultar les dades de la meva assegurança?

    Totes les assegurances que tinguin contractats els nostres clients poden consultar-se a Bankia En línia.

  • En una assegurança de vida quin és la fiscalitat en cas de defunció de l'assegurat?

    • Si el beneficiari és persona física les prestacions tributaran en l'impost de successions i donacions (en cas d'existir diversos beneficiaris, cada un tributarà per la part del capital que li correspon).
    • Si el beneficiari és persona jurídica la prestació tributarà com a ingrés en l'impost de societats.
  • Quin és el període de carència en una assegurança de salut?

    Generalment, la majoria de les prestacions de l'assegurança d'assistència sanitària comencen a prestar servei en el moment de la contractació d'aquest, però per poder utilitzar alguns dels serveis concrets que s'inclouen, l'assegurat, a vegades, ha d'esperar algun temps.

    Per exemple, en cas que l'assegurat hagi de realitzar-se una intervenció quirúrgica, el termini de carència serà de 6 mesos.

  • 11. Cal el pin per realitzar una compra?

    S'haurà de teclejar el pin en el terminal contactless quan la compra sigui igual o superior a 20€.

  • 13. Puc fer devolucions de compres?

    Sí, igual que amb una targeta normal, podràs fer devolucions de compres realitzades, sempre que tinguis seleccionada la mateixa targeta amb què es va realitzar la compra.

  • 12. Puc fer reintegraments en caixers?

    Sí, és possible realitzar reintegraments en caixers Bankia amb tecnologia Contactless. Caldrà teclejar el pin sempre.

  • Què és un Cap?

    Cap és un producte per cobrir-se de possibles pujades de tipus d'interès, mitjançant aquest producte el client s'assegura un tipus màxim que pagarà a canvi d'una prima única pagada a l'inici de l'operació.

  • Com puc avisar a la meva assegurança de la llar en cas de sinistre?

    Amb una simple anomenada al telèfon 902 136 524.

  • 19. Funciona el pagament per mòbil en tots els comerços?

    Actualment el Pagament per mòbil funciona en qualsevol comerç amb tecnologia contactless (sense contacte).

  • Què és una mobilització entre fons i com tributa?

    És una operació per la qual una persona física traspassa, totalment o parcialment, la inversió efectuada en un fons d'inversió a un altre fons diferent.

    Amb aquesta operació es realitza el reembossament, total o parcial, de les participacions que tinguis en un fons d'inversió per realitzar la subscripció de l'import reemborsat en participacions d'un altre fons. D'aquesta manera, l'import reemborsat es transfereix directament del fons origen al fons destí, juntament amb la informació fiscal.

    Per a tu, com inversor, les mobilitzacions no tenen efectes fiscals en l'IRPF, ja que existeix un règim d'ajornament, de manera que quan l'import obtingut en el reembossament o transmissió de les participacions del fons d'inversió es destini a l'adquisició o subscripció d'altres participacions en fons d'inversió, no procedirà computar el guany o pèrdua patrimonial, i les noves participacions subscrites conservaran el valor i la data d'adquisició de les participacions transmeses o reemborsades.

    El règim d'ajornament no resultarà d'aplicació quan per qualsevol mitjà es posi a disposició del contribuent l'import derivat del reembossament o transmissió de les participacions del fons d'inversió o, si escau, la subscripció o adquisició tingui per objecte participacions de fons d'inversió cotitzats, tampoc els serà quan tingui per objecte accions de societats d'inversió de capital variable índex cotitzat, o quan es tracti de partícips dels fons d'actius bancaris. Has de tenir en compte que una mobilització de fons d'inversió suposa un reembossament i una subscripció. Per tant, hauràs d'abonar les comissions de subscripció o reembossament si els fullets dels fons així ho estableixen.

  • Què és FinanExpress? Quines són les seves principals característiques?

    El Servei Finanexpress permet ajornar, fins a en 12 mesos, les teves despeses del dia a dia de la manera més fàcil i ràpida.

    Tant dels teus rebuts domiciliats com de les compres que realitzis amb la teva targeta de dèbit o crèdit, podràs rebre ofertes a través de SMS, Oficina Internet, App mòbil o Caixers, que et permetran fraccionar el pagament fins a en 12 mesos d'una forma instantània.

  • Què és un dipòsit?

    Un dipòsit bancari és un producte d'estalvi, en què els diners s'inverteix a un termini determinat rebent-se una remuneració.

    A Bankia existeixen diverses possibilitats de contractació per trobar la perfecta unió entre rendibilitat i termini.

  • Quins són els tipus de fons d'inversió?

    • Fons de Renda Fixa: inverteixen en actius de renda fixa (obligacions i bons, lletres, pagarés...).
    • Fons de Renda Variable: la majoria del patrimoni d'aquests fons s'inverteix en accions. S'estableixen subcategories segons el mercat en què s'inverteixi, els sectors d'activitat.
    • Fons Mixtos: inverteixen tant en valors de renda fixa com en valors de renda variable. Com més gran sigui el percentatge de renda variable major és el risc i major la rendibilitat esperada.
    • Fons Garantits: fons que garanteixen el capital inicial invertit més una rendibilitat, fixa o variable, a una data futura determinada.
    • Fons de Fons: inverteixen més del 50 % del seu patrimoni en altres fons d'inversió.
    • Fons Globals: fons que no encaixen en cap de les categories anteriors, per no tenir l'obligació de fixar el percentatge a invertir en actius de renda fixa i/o variable o la qualificació creditícia dels seus actius.
  • Quines operacions puc realitzar a través de meu Bróker Mòbil?

    A través de l'App Mòbil de Bankia podràs consultar la posició i moviments dels teus comptes de valors, comprar i vendre valors nacionals així com consultar les seves cotitzacions. També disposes d'informació de mercats amb la valoració dels principals índexs de referència.

  • Quines modalitats de rènting ofereix Bankia?

    Bankia no comercialitza de manera directa aquest producte.

  • Com domiciliar la meva nòmina?

    Pots domiciliar la nòmina, informant la teva empresa de l'IBAN del teu compte corrent Bankia.

    Si vols, emplena el formulari adjunt (PDF, 30 kB), imprimeix-ho i envia-ho a la teva empresa.

  • Com puc contractar un pla de pensions?

    En la nostra pàgina del portal de Plans de Pensions, dins la secció d'Estalvi i Inversió, trobaràs tota la informació que necessites.

    A través del nostre simulador, en funció de la teva edat, la teva capacitat d'estalvi i les teves expectatives de rendibilitat, podràs conèixer quins són els plans que millor s'adaptin a les teves necessitats i enllaçar amb la contractació a través de Bankia En línia.

    Si el prefereixes també pots acudir a una oficina de Bankia.

  • Necessito haver realitzat el test MIFID per a les assegurances de canvi o derivats?

    Tant les assegurances de canvi com els derivats de tipus de canvi estan classificats com a productes complexos segons la normativa MIFID, per la qual cosa és imprescindible haver realitzat les tasques MIFID abans de la seva contractació.

  • Què és una pòlissa de préstec?

    Document mitjançant el qual s'instrumenta la concessió d'un préstec per part d'una entitat financera.

  • Quines diferències hi ha entre un compte corrent i un compte d'estalvi?

    La diferència entre compte corrent i compte d'estalvi és que un compte corrent és un compte de transaccionalitat plena a què pots associar targeta i talonari. Un compte d'estalvi presenta remuneració, però té limitacions operatives.

  • Assegurances: previsió

    Si vols saber més coses sobre aquesta matèria, tens a la teva disposició els següents enllaços:

    Assegurances. Previsió (PDF, 1,19 MB)

  • 4. Puc usar el pagament per mòbil si tinc l'Sticker Bankia Wallet enganxat en el telèfon?

    No, si vols usar Pagament per mòbil has de retirar l'sticker.

  • Quins avantatges fiscals tenen les aportacions realitzades a plans de pensions?

    Un pla de pensions pot suposar un important estalvi fiscal que serà major com més gran sigui el nivell de renda del partícip. Aquest estalvi es produeix gràcies a que l'import de les aportacions redueix la base imposable general de l'IRPF, sempre que obtinguis rendiments del treball o d'activitats econòmiques.

    El límit de l'aportació anual és 8.000 euros i el límit reducció fiscal es fixa en la menor de les quantitats següents: la quantitat aportada o el 30 % dels rendiments nets del treball i d'activitats econòmiques percebuts en l'exercici. Addicionalment, si el teu cònjuge no obté rendiments nets del treball ni d'activitats econòmiques o els obté en quantia inferior a 8.000 euros anuals, podrà reduir de la seva base imposable general de l'IRPF les aportacions realitzades als plans de pensions de què sigui titular el teu cònjuge amb el límit màxim de 2.500 euros anuals.

    Una vegada comencis a cobrar el pla de pensions, les quantitats percebudes (prestacions) tenen consideració fiscal de rendiments del treball, per la qual cosa tributen en l'IRPF del partícip/contribuent.

    Atès que la forma de percebre les prestacions és flexibles és important assessorar-se sobre la manera que sigui més beneficiosa per a tu des del punt de vista fiscal. En cas de defunció del titular del pla de pensions, els beneficiaris tributaran per les quantitats percebudes com a rendiments del treball en la seva declaració de l'IRPF. No estan subjectes a l'impost sobre Successions i Donacions.

    Aquesta informació és de conformitat amb la legislació vigent i podria modificar-se en el futur.

  • Puc comprar o vendre accions a través de meu Bróker Mòbil?

    Si, a través de l'App Mòbil de Bankia podràs accedir a l'operativa de compra venda de valors nacionals. Des del teu Compte de Valors podràs vendre les teves accions dipositades a Bankia, així com comprar noves accions o valors.

    Si encara no disposes de l'App mòbil de Bankia, captura el nostre QR i baixa-te-la gratis.

  • Què és una hipoteca?

    Una hipoteca és l'operació per la qual una entitat financera ens efectua un préstec, adequat a la inversió i al nostre perfil de risc, normalment per a adquisició d'habitatge.

  • Com puc cobrar el meu pla de pensions?

    Existeixen diverses formes per cobrar l'estalviat en el teu pla de pensions. És recomanable que abans de decidir-te per una d'elles, t'assessors sobre quin és la que et resulta més beneficiosa des del punt de vista fiscal. Les formes de cobrament són:

    • Capital: es percep la prestació en un únic cobrament.
    • Rendes financeres: es fixa la quantitat que vol rebre i la periodicitat fins a la fi del capital acumulat. D'aquesta manera, es beneficia de la rendibilitat que va generant el fons de pensions amb el capital no consumit. Aquesta fórmula s'adapta a les seves necessitats econòmiques de cada moment, perquè li permet modificar lliurement els imports i la periodicitat del cobrament.
    • Rendes assegurades: les quantitats que percep es fixen i contracten amb una entitat asseguradora, cosa que li garanteix el cobrament de la renda en el termini prèviament fixat. Les condicions d'aquesta renda no es poden modificar posteriorment.
    • Cobraments sense periodicitat regular: es disposa dels diners en forma de pagaments sense una periodicitat establerta.
    • Mixta: es cobra la prestació combinada, una part en forma de capital i una altra en forma de rendes financeres. La combinació de la forma de cobrament es pot modificar lliurement.
  • Com puc consultar la data de caducitat i el codi CVV?

    El CVV és el codi de verificació de la targeta que habitualment cal indicar per a les compres per internet. En targetes Visa i MasterCard el CVV és de 3 dígits i es troba en el revers, al costat de l'espai reservat per a la firma. En targetes American Express són 4 dígits i apareixen en l'anvers. La data de caducitat de la targeta es troba situada entre el número de la targeta i el nom del titular.

    També pots consultar aquestes dades còmodament des de la App Bankia.

  • Puc consultar l'IBAN i els moviments dels meus comptes a través de Banca Mòbil?

    Des de l'App Mòbil de Bankia pots consultar en qualsevol moment el saldo i moviment dels teus comptes, així com realitzar operacions de moviments de fons (traspassos, transferències, pagament de rebuts, etc.) d'una forma ràpida, còmoda i segura.

    També tindràs disponible els teus comptes en format IBAN amb funcionalitats que et permetran copiar còmodament el teu número de compte en aquest format.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de vida?

    En les assegurances de vida no apliquem carència, la cobertura es fa efectiva des del moment de la contractació de l'assegurança.

  • Què és un dipòsit estructurat?

    Un dipòsit estructurat es caracteritza per vincular la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Aquests poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc.

    Existeixen multitud d'estructures diferents en funció principalment de les condicions que s'han de complir per assolir els diferents nivells de rendibilitat.

    Els dipòsits estructurats compten amb la mateixa garantia de devolució del principal que un dipòsit tradicional.

  • Què és una assegurança de canvi?

    Una assegurança de canvi s'aplica a operacions de la qual data de venciment és superior a dos dies hàbils de mercat, sent un producte molt flexible en permetre bestretes (utilització abans del venciment contractat) i pròrrogues (extensió del venciment contractat).

  • Quina documentació necessiten per estudiar el meu préstec?

    • Document d'identitat.
    • IRPF anual.
    • Nòmina/Pensió o IRPF trimestral (en cas d'autònom).
    • Compromisos de pagament.
    • Document acreditatiu de la inversió.
  • Com puc accedir a la compra de productes estructurats?

    Per comprar productes estructurats cal valorar no només les rendibilitats potencials de cada producte sinó els riscos associats al mateix.

    Existeixen dues grans categories de producte estructurats com a inversió: els dipòsits estructurats i els bons estructurats. Els primers disposen de la mateixa garantia pel que fa a la recuperació del principal invertit que un dipòsit tradicional, i els segons, en funció de l'estructura poden posar en risc parcial o totalment aquest principal.

    Una diferència addicional molt rellevant és la garantia de cada producte, que en el cas dels dipòsits és de l'entitat en què es constitueix el dipòsit en el cas dels bons estructurats de l'emissor i si escau garant, independentment de l'entitat a través de què hagi estat adquirit.

  • Què són els productes estructurats?

    Els productes estructurats com a alternativa d'inversió es caracteritzen per vincular la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Aquests poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc. Existeixen multitud d'estructures diferents en funció principalment de les condicions que s'han de complir per assolir els diferents nivells de rendibilitat del producte.

  • Què és un ordre condicionat (Stop Loss)?

    L'stop loss són nivells o punts de venda que un client pot establir sobre una posició de la qual és titular, i serveixen per limitar les pèrdues en una operació de compra venda de valors, quan la cotització d'un valor es troba per damunt d'aquest nivell.

    L'objectiu d'aquest tipus d'ordres és evitar que una operació generi una pèrdua major de què el client vol assumir.

  • Com puc tornar un rebut?

    Podràs fer una devolució d'un rebut des deMoviments seleccionant Tornar Rebut en:

    • L'App Bankia.
    • Bankia En línia.

    Recorda que també podràs consultar el PDF del justificant de l'operació original.

  • 5. No m'arriba l'SMS amb el codi d'activació, què faig?

    Cal tenir el mòbil confirmat i actualitzat amb Bankia. Si no és així, pots actualitzar-ho a través d'un caixer automàtic o en la teva oficina de Bankia.

  • 3. És compatible el meu telèfon?

    El telèfon mòbil ha de ser Android amb sistema operatiu Android 4.4 o superior i tenir tecnologia NFC. No està disponible per a iPhone.

  • 6. Com sé que tinc el NFC (Near Field Conmunication) activat?

    La tecnologia NFC és una tecnologia de comunicació sense fil (igual que Bluetooth o Wi-fi) i pots activar-la des dels ajustos del telèfon.

  • 14. Com desactivo el servei de pagament per mòbil?

    Pantallazo de l'aplicació Bankia Wallet

    Només hauràs de desmarcar la targeta associada en el Pagament per Mòbil. Al desactivar-la s'esborrarà del telèfon tota la informació relacionada amb els pagaments i no serà possible operar amb el fins que es torni a seleccionar una targeta.

  • 15. M'han robat la cartera, puc seguir usant el mòbil per pagar?

    Si la targeta física s'ha cancel·lat, aquesta queda automàticament invalidada per realitzar pagaments sense necessitat de realitzar cap acció en el telèfon. Malgrat que la targeta segueixi configurada en el telèfon, les operacions seran rebutjades en intentar pagar ja que la targeta ha estat cancel·lada. Per seguir pagant amb el mòbil, caldrà seleccionar una altra targeta.

  • Què és iupay!?

    iupay! és un servei gratuït que et permetrà fer compres més ràpides per Internet d'una manera segura, senzilla i ràpida.

    Funciona com una cartera virtual on tindràs recollides totes les teves targetes. Només hauràs d'introduir les dades en registrar-te la primera vegada a través de Bankia En línia o de l'App Mòbil de Bankia.

    Els principals avantatges que t'ofereix iupay! són:

    • Seguretat per a les teves compres per internet, només Bankia tindrà accés a aquesta informació.
    • Senzillesa i rapidesa a l'hora de comprar.

    Si vols donar-te d'alta només has d'accedir a Bankia En línia o a l'App Mòbil de Bankia on tindràs tota la informació que necessites.

  • Quines altres possibilitats de finançament tinc disponibles?

    En l'àmbit de particulars posem a la seva disposició nova serveis de finançament, entre els quals destaquem el servei FinanExpress, així com el servei Diners Ja.

  • Què són els derivats de tipus de canvi? Bankia comercialitza aquests productes?

    Els derivats de tipus de canvi són productes de cobertura alternatius a l'assegurança de canvi que permeten als nostres clients accedir a les millors condicions per poder cobrir el seu risc de tipus de canvi. Combinant opcions i barreres activantes / desactivantes, podem construir cobertures a mida de les necessitats dels clients.

  • Com puc contractar dipòsits per Internet?

    Contractar un dipòsit per internet és molt fàcil, accedeix a Bankia En línia, entra en el menú Dipòsits i punxa a Contractar.

  • 16. A l'intentar pagar apareix un error en el TPV

    Es recomana tornar a intentar-ho, en cas de persistir l'error es recomana realitzar el pagament amb una targeta física. Sota determinades circumstàncies puntuals un TPV pot no funcionar correctament amb el Pagament per mòbil.
    Davant qualsevol dubte, o en cas que l'error persisteixi caldrà posar-se en contacte amb l'oficina per confirmar que la targeta estigui operativa.

  • Què és un comptat?

    Una operació de comptat es realitza per aplicar-ho a operacions que es liquiden amb data valor dos dies hàbils de mercat, excepcionalment, i només en algunes divises, es podran contractar operacions valor 0 i un dia hàbil de mercat.

  • He de tenir contractat algun producte addicional per a una assegurança de canvi?

    Per a la contractació d'una assegurança de canvi has de tenir habilitada una Línia Comex o una Línia de Derivats. Així mateix per a la contractació de qualsevol derivat de tipus de canvi necessites tenir una Línia de Derivats i signat un contracte CMOF.

  • Què és un aval?

    Compromís signat per part d'una persona física o jurídica, normalment en un document de crèdit, pel qual es compromet a respondre per l'obligació de pagament que té una altra persona en cas que aquesta no ho realitzés.

  • Què és Diners ja? Quines són les seves principals característiques?

    Amb el servei Diners Ja pots transferir saldo des de la teva targeta al teu compte Bankia associada, dins el límit de crèdit disponible en aquest moment. Per fer-ho, sol has de realitzar un traspàs del saldo de la teva targeta al compte associat a la mateixa.

  • Puc domiciliar rebuts en el compte?

    Pots realitzar el pagament i la domiciliació dels mateixos a través dels nostres caixers automàtiques i els nostres canals digitals de la manera més senzilla:

    • Selecciona l'opció «Pagament de Rebuts».
    • Segueix les indicacions: dades de l'emissor, import, etc.
    • Comprova les dades i accepta l'operació.
    • Pots domiciliar els teus rebuts en el moment del pagament marcant l'opció SI en l'apartat «Domiciliació de Rebuts».

    Nosaltres ens encarreguem de tot el que calgui per canviar la domiciliació dels teus rebuts de la manera més còmoda i segura per a tu.

  • Què és Bankia Wallet?

    Bankia Wallet és la app de Bankia que et permet gestionar i operar amb les teves targetes Bankia.

    Entre l'operativa disponible podràs trobar el canvi de PIN de les targetes Sticker, la consulta dels moviments i les dades bàsiques de la targeta, la data de caducitat i el CVV per poder realitzar les teves compres en línia. També podràs realitzar traspassos de diners a un compte des d'una targeta de crèdit (Diners Ja) i realitzar ingressos en les teves targetes.

    L'App Bankia Wallet està disponible de manera gratuïta en Apple Store i Google Play Store o, si ho prefereixes, captura des del nostre codi QR i baixa-te-la.

  • Com escullo la meva targeta de crèdit?

    Consulta el nostre catàleg de targetes i si necessites assessorament per escollir una targeta de crèdit, dirigeix-te a qualsevol oficina Bankia.

  • Què és un préstec?

    És un contracte pel qual el prestador avança una quantitat de diners (principal) al prestatari, amb l'obligació de què torni el principal i uns interessos pactats.

  • Què és el valor liquidatiu?

    El valor liquidatiu és el preu de cada participació en un moment determinat. Es calcula dividint el patrimoni del fons entre el nombre de participacions en circulació en aquest determinat moment.

    Amb caràcter general, l'entitat gestora calcula el valor liquidatiu diàriament i té l'obligació de fer-ho públic a través de la seva pàgina web i dels butlletins de les borses de valors.

    Existeixen determinats fons que, per la seva natura o per les característiques dels actius en què inverteixen, poden calcular el valor liquidatiu amb una periodicitat superior.

  • Quins tipus d'assegurances puc contractar?

    A Bankia posem a la teva disposició un ampli ventall d'assegurances per donar cobertura a totes les teves necessitats d'assegurament.

  • 18. Existeix algun límit d'operacions?

    Cada targeta associada a Pagament per mòbil tindrà un límit de 30 operacions a realitzar a través d'aquest servei. Quan accedeixis a Bankia Wallet aquest nombre d'operacions es renovaran automàticament sense necessitat de que el client realitzi cap acció especial.

    Quan el nombre d'operacions estigui arribant a la seva fi, es mostrarà un missatge en les notificacions per renovar-les.

    Pantallaxo Bankia Wallet

  • Què és un préstec al consum?

    És un préstec en què l'import contractat ha de destinar-se a l'adquisició de béns de consum, productes o serveis com electrodomèstics, vehicles, mobles, viatges, etc.

  • Com calculo la rendibilitat d'un fons d'inversió?

    La rendibilitat d'un fons d'inversió en un període determinat es calcula com el percentatge de variació del valor liquidatiu en la data fi del període i el valor liquidatiu a l'inici de l'esmentat període.

    Si el que vols és conèixer la rendibilitat de les teves participacions en el fons, és a dir, el percentatge de benefici o de pèrdua que has obtingut amb els teus diners invertits, has de calcular el percentatge de variació del valor liquidatiu entre la data de subscripció (compra de les participacions) i la data de reembossament (venda).

  • Com puc modificar els límits de la meva targeta?

    Si necessites modificar el límit de la teva targeta de crèdit pots fer-ho a través del teu Bankia En línia o dirigint-te qualsevol oficina de Bankia.

  • Què és un derivat de tipus d'interès?

    És un contracte pel qual les dues parts acorden, durant un període de temps, un intercanvi d'obligacions i/o drets de pagament, calculats sobre un mateix valor nominal.

  • Quines comissions tenen les targetes?

    Gràcies al programa PER SER TU, els clients amb ingressos domiciliats no paguen quota en les seves targetes de dèbit habitual i a més poden disposar de fins a quatre retirades d'efectiu gratis al mes en caixers aliens (Banc Sabadell i euro 6000).

    Veure condicions del programa (PDF, 121 kB).

    Pots consultar les comissions de targetes en el llibre de Tarifes i comissions o en la teva oficina.