Preguntes freqüents

  • Què és una signatura digital i com puc obtenir-la?

    La signatura digital és una clau numèrica entre cinc i vuit caràcters que obtindràs en el moment que contractis el servei. Aquesta clau és necessària per fer determinades operacions en els canals digitals, com per exemple aquelles que requereixin mobilitzacions de fons (transferències, traspassos, pagament d'impostos,…), contractació de productes, modificació de condicions, etc.

    Si en el moment de fer una operació d'aquest tipus no tens la signatura digital o està bloquejada, podràs crear una nova des de Bankia En línia o des de l'App Mòbil. També pots desbloquejar la clau de signatura digital en qualsevol Caixer de Bankia, introduint alguna de les teves targetes operatives.

    I, si ho prefereixes, també pots anar a una oficina de Bankia, on podran facilitar-te-la.

  • Com puc pagar un impost?

    Bankia disposa d'acords amb un gran nombre de companyies de subministraments, financeres, ajuntaments, etc. que permeten fer el pagament dels vostres rebuts i impostos a través dels nostres canals digitals.

    Pots pagar els rebuts o tributs tant des de la nostra App mòbil de Bankia com des de la nostra Bankia En línia, en què a més podràs consultar nostre Cercador d'Emissors.

  • Com puc operar en línia?

    Si ja ets client de Bankia t'hi pots donar d'alta des del botó “Accés clients” que trobaràs a la capçalera dreta del portal, i després prement el botó “Sol·licitar claus”.

    Si encara no ets client de Bankia, pots donar-te d'alta al nostre web accedint al botó “Fes-te'n client” ubicat a la capçalera del portal. O, si ho prefereixes, pots anar a qualsevol de les nostres oficines.

  • Planificant la jubilació: pensant en el dia de demà

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Planificant la jubilació. Pensar en el futur (PDF, 1,48 MB)

  • Cartell Informatiu de l'IDEP, Llei 3/2016, de 9 de juny

    Pots consultar la informació relativa a la Llei 3/2016, de 9 de juny en els següents documents:

    Cartell informatiu DEP (PDF, 182 kB)

    Índex de documentació d'entrega preceptiva (IDEP) (PDF, 257 kB)

  • Productes bancaris: comptes, operatives, targetes

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Productes bancaris. Comptes operatius, targetes (PDF, 1,25 MB)

  • Què és el codi IBAN?

    L'International Bank Account Number (o IBAN) és una sèrie de caràcters alfanumèrics que identifiquen un compte determinat en una entitat financera a qualsevol lloc del món.

    Per a Les teves transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • L'habitatge: préstec hipotecari

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    L'habitatge. Préstec hipotecari (PDF, 731 KB)

  • Com puc saber quin és el codi SWIFT (BIC) d'un compte?

    El codi BIC (Bank Identifier Code), també anomenat codi SWIFT, és una sèrie de vuit o onze caràcters alfanumèrics que identifica una entitat financera o una oficina d'una entitat financera. Per a les vostres transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar-ne el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • Quins són les principals comissions que cobra Bankia?

    A Bankia hem tret les comissions a tots els nostres clients. Comissions d'administració i manteniment de comptes, les quotes de les targetes de dèbit habituals, les comissions per transferències sense límit i per qualsevol canal… i, per descomptat, no cobrem per l'ingrés de xecs nacionals.

    Pots consultar la resta d'informació i condicions del programa PER SER TU. També tens disponible, al peu de pàgina, tota la informació sobre tarifes i comissions.

  • Estalvi i objectius: fons d'emergència

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Estalvi i objectius. El fons d'emergència (PDF, 1,6 MB)

  • Productes d'inversió: rendibilitat i risc

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Productes d'inversió. Rendibilitat i risc (PDF, 1,25 MB)

  • Ocupació i desocupació: seguretat laboral

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Lloc de treball i desocupació. Seguretat laboral (PDF, 2,05 MB)

  • Com puc trobar la direcció dels caixers de Bankia més pròxims?

    A la capçalera del portal tens un accés directe al Cercador d'oficines i caixers, on podràs trobar l'adreça de tots els nostres caixers i oficines.

    A més, si accedeixes a l'aplicació de Bankia des de qualsevol dispositiu mòbil podràs localitzar els caixers més pròxims a la teva ubicació actual.

  • Educació financera dels fills

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Educació financera dels fills (PDF, 1,11 MB)

  • Les finances de la parella: el matrimoni i els fills

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Les finances de la parella. El matrimoni i els fills (PDF, 1,3 MB)

  • Emprenedoria i autoocupació

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Emprenedors i treballadors per compte propi (PDF, 1,47 MB)

  • Com consultar el saldo d'un compte?

    Pots consultar el saldo del teu compte directament des de Bankia En línia o l'App Bankia.

  • El pressupost familiar

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    El pressupost familiar (PDF, 4,2 MB)

  • Com puc contactar amb Bankia?

    A la capçalera del portal disposes d'un botó de "Atenció al client”, on trobaràs els nostres telèfons de contacte i tota la informació sobre els nostres canals d'atenció.

    Si ho prefereixes, pots anar personalment a qualsevol de les nostres oficines de Bankia. Troba la teva oficina més pròxima al Cercador d'oficines disponible a la capçalera del portal.

  • Endeutament: diners prestats

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Endeutament. Diners prestats (PDF, 1,45 MB)

  • Què és el rènting?

    És un lloguer a llarg termini en què s'inclouen tots els serveis necessaris perquè el vehicle estigui sempre en perfecte estat.

  • 2. Com em dono d'alta en el servei?

    • Baixa i/o actualitza l'app Bankia Wallet en el teu telèfon des de GooglePlay.
    • Accedeix amb les teves claus de Bankia Online.
    • En el menú de lateral, dóna't d'alta des de l'apartat Pagament per mòbil.
    • Selecciona la targeta amb què desitges pagar.
    • A punt!

    Impressió de pantalla del pagament per mòbil Impressió de pantalla del pagament per mòbil

  • Què es pot incloure dins el contracte de rènting?

    Els serveis inclosos depenen del tipus de producte, estant prefixats i sense possibilitat de canvis per a les Campanyes i sent contractables en funció de les necessitats del client en el cas de Rènting Personalitzat.

  • 19. Funciona el pagament per mòbil en tots els comerços?

    Actualment el Pagament per mòbil funciona en qualsevol comerç amb tecnologia contactless (sense contacte).

  • Quins serveis inclouen les campanyes?

    El lloguer del vehicle.

    Manteniment preventiu i correctiu.

    Assegurança a tot risc sense franquícia amb prima fixa.

    Substitució il·limitada de pneumàtics incloent punxades i rebentades.

    Vehicle de substitució fins a 15 dies per cada immobilització en les reparacions de Xapa i pintura.

    Servei d'assistència en carretera des del km 0, les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

    Servei d'Atenció al Client disponible 24 hores al dia els 365 dies de l'any.

    Gestió de multes en via administrativa.

    Les despeses de matriculació i entrega.

    Els impostos inherents a la matriculació i tinença del vehicle.

    Aquest producte inclou els serveis estàndard del mercat, més les cobertures més completes que fan de Bankia Rènting un producte diferencial de màxima qualitat.

  • Quins són les despeses de constitució d'una hipoteca?

    Les despeses de constitució d'una hipoteca són:

    • Les despeses de taxació de l'immoble que s'ha d'hipotecar.
    • Despeses notarials per formalització d'escriptura.
    • Inscripció registral.
    • Impost d'actes jurídiques documentades.
    • Les despeses de gestoria, que farà i efectuarà seguiment sobre tots els tràmits descrits.
  • Com puc fer una simulació d'una hipoteca?

    A la nostra pàgina web pots accedir a un simulador d'hipoteques que et permetrà saber quina hipoteca s'adapta millor a les teves necessitats i les despeses associades a la compra de casa teva.

  • Com puc consultar el codi IBAN d'un compte?

    Per calcular l'IBAN entra a Bankia En línia i consulta el teu compte (apareix reflectit a la part superior).

  • Quines comissions tenen les targetes?

    Gràcies al programa PER SER TU, els clients amb ingressos domiciliats no paguen quota per les seves targetes de dèbit habituals i, a més, poden disposar de fins a quatre retirades d'efectiu gratis al mes en caixers aliens (Banc Sabadell i Euro 6000).

    Veure condicions del programa (PDF, 145 kB).

    Pots consultar les comissions de targetes al llibre de Tarifes i comissions o a la teva oficina.

  • Què és un derivat de tipus d'interès?

    És un contracte pel qual les dues parts acorden, durant un període de temps, un intercanvi d'obligacions o drets de pagament, calculats sobre un mateix valor nominal.

  • Com puc modificar els límits de la targeta?

    Si necessites modificar el límit de la teva targeta de crèdit pots fer-ho a través de Bankia En línia o adreçant-te a qualsevol oficina de Bankia.

  • Com calculo la rendibilitat d'un fons d'inversió?

    La rendibilitat d'un fons d'inversió en un període determinat es calcula com el percentatge de variació del valor liquidatiu en la data fi del període i el valor liquidatiu a l'inici de l'esmentat període.

    Si el que vols és saber la rendibilitat de les teves participacions en el fons, és a dir, el percentatge de benefici o de pèrdua que has obtingut amb els diners que hi has invertit, has de calcular el percentatge de variació del valor liquidatiu entre la data de subscripció (compra de les participacions) i la data de reemborsament (venda).

  • Què és un préstec al consum?

    És un préstec en què l'import contractat s'ha de destinar a l'adquisició de béns de consum, productes o serveis com ara electrodomèstics, vehicles, mobles, viatges, etc.

  • 18. Existeix algun límit d'operacions?

    Cada targeta associada a Pagament per mòbil tindrà un límit de 30 operacions a fer a través d'aquest servei. Quan accedeixis a Bankia Wallet aquest nombre d'operacions es renovaran automàticament sense necessitat que el client faci cap acció especial.

    Quan el nombre d'operacions estigui arribant a la seva fi, es mostrarà un missatge en les notificacions per renovar-les.

    Impressió de pantalla Bankia Wallet

  • Quins tipus d'assegurances puc contractar?

    A Bankia posem a la teva disposició un ampli ventall d'assegurances per donar cobertura a totes les teves necessitats d'assegurament.

  • Què és el valor liquidatiu?

    El valor liquidatiu és el preu de cada participació en un moment determinat. Es calcula dividint el patrimoni del fons entre el número de participacions en circulació en aquest moment determinat.

    Amb caràcter general, l'entitat gestora calcula el valor liquidatiu diàriament i té l'obligació de fer-lo públic a través de la seva pàgina web i dels butlletins de les borses de valors.

    Hi ha fons determinats que, per la seva naturalesa o per les característiques dels actius en què inverteixen, poden calcular el valor liquidatiu amb una periodicitat superior.

  • Què és un préstec?

    És un contracte pel qual el prestador avança una quantitat de diners (principal) al prestatari, amb l'obligació que torni el principal i uns interessos pactats.

  • Què és Bankia Wallet?

    Bankia Wallet és la aplicació de Bankia que et permet gestionar i operar amb les teves targetes de Bankia.

    Entre l'operativa disponible, podràs trobar el canvi de PIN de les targetes Sticker, la consulta dels moviments i les dades bàsiques de la targeta, la data de caducitat i el CVV per poder fer les compres en línia. També pots fer traspassos de diners a un compte des d'una targeta de crèdit (Diners Ja) i fer ingressos a les teves targetes.

    L'aplicació Bankia Wallet està disponible de manera gratuïta a Apple Store i Google Play Store o, si ho prefereixes, captura el nostre codi QR i baixa-te-la.

  • Puc domiciliar rebuts en el compte?

    Pots fer-ne el pagament i la domiciliació a través dels nostres caixers automàtics i els canals digitals de la manera més senzilla:

    • Selecciona l'opció Pagament de rebuts.
    • Segueix les indicacions: dades de l'emissor, import, etc.
    • Comprova les dades i accepta l'operació.
    • Pots domiciliar els rebuts en el moment del pagament marcant l'opció SÍ a l'apartat Domiciliació de rebuts.

    Nosaltres ens encarreguem de tot el que calgui per canviar la domiciliació dels teus rebuts de la manera més còmoda i segura per a tu.

  • Què és Diners ja? Quines són les seves característiques principals?

    Amb el servei Diners Ja pots transferir saldo des de la teva targeta al compte de Bankia associat, dins del límit de crèdit disponible en aquell moment. Per fer-ho, només has de fer un traspàs del saldo des de la targeta al seu compte associat.

  • Què és un aval?

    Compromís signat per part d'una persona física o jurídica, normalment en un document de crèdit, pel qual es compromet a respondre per l'obligació de pagament que té una altra persona en cas que aquesta no ho fes.

  • He de tenir contractat algun producte addicional per a la compra/venda de divisa a termini?

    Per a la contractació de la compra/venda de divisa a termini has de tenir habilitada una Línia Comex o una Línia de Derivats. Així mateix, per contractar qualsevol derivat de tipus de canvi et cal tenir una Línia de Derivats i contracte CMOF signat.

  • Què és un comptat?

    Una operació de comptat es fa per aplicar-la a operacions que es liquiden amb data valor dos dies hàbils de mercat, excepcionalment, i només en algunes divises, es podran contractar operacions valor 0 i un dia hàbil de mercat.

  • 16. En intentar pagar, apareix un error en el TPV

    Es recomana tornar a intentar-ho. En cas de persistir l'error es recomana fer el pagament amb una targeta física. En determinades circumstàncies puntuals un TPV pot no funcionar correctament amb el Pagament per mòbil.
    Davant de qualsevol dubte, o en cas que l'error persisteixi, serà necessari posar-se en contacte amb l'oficina per confirmar que la targeta estigui operativa.

  • Com puc contractar dipòsits per Internet?

    Contractar un dipòsit per internet és molt fàcil, accedeix a Bankia En línia, entra en el menú Dipòsits i punxa a Contractar.

  • Què són els derivats de tipus de canvi? Bankia comercialitza aquests productes?

    Els derivats de tipus de canvi són productes de cobertura alternatius a l'assegurança de canvi que permeten als nostres clients accedir a les millors condicions per poder cobrir el seu risc de tipus de canvi. Combinant opcions i barreres activants/desactivants, podem construir cobertures a la mida de les necessitats dels clients.

  • Quines unes altres possibilitats de finançament tinc disponibles?

    En l'àmbit de particulars posem a la seva disposició noves serveis de finançament, entre els quals destaquem el servei FinanExpress, així com el servei Diners Ja.

  • Què és iupay!?

    iupay! és un servei gratuït que et permet fer compres per Internet més ràpidament, d'una manera segura, senzilla i ràpida.

    Funciona com una cartera virtual on tindràs recollides totes les targetes. Només hauràs d'introduir les dades en registrar-te la primera vegada a través de Bankia En línia o de l'App Mòbil de Bankia.

    Els avantatges principals que t'ofereix iupay! són:

    • Seguretat en les compres per Internet; només Bankia té accés a aquesta informació.
    • Senzillesa i rapidesa a l'hora de comprar.

    Si desitges donar-te d'alta només has d'accedir a Bankia En línia o a l'App Mòbil de Bankia on tindràs tota la informació que necessites.

  • 15. M'han robat la cartera, puc seguir utilitzant el mòbil per pagar?

    Si la targeta física s'ha cancel·lat, aquesta queda automàticament invalidada per fer pagaments sense necessitat de fer cap acció en el telèfon. Malgrat que la targeta segueixi configurada en el telèfon, les operacions seran rebutjades en intentar pagar ja que la targeta ha estat cancel·lada. Per seguir pagant amb el mòbil, serà necessari seleccionar una altra targeta.

  • 14. Com desactivo el servei de pagament per mòbil?

    Impressió pantalla de l'aplicació Bankia Wallet

    Només hauràs de desmarcar la targeta associada en el Pagament per mòbil. Al desactivar-la s'esborrarà del telèfon tota la informació relacionada amb els pagaments i no serà possible operar-hi fins que es torni a seleccionar una targeta.

  • 6. Com sé que tinc el NFC (Near Field Conmunication) activat?

    La tecnologia NFC és una tecnologia de comunicació sense fil (igual que Bluetooth o Wi-Fi) i la pots activar des dels ajustos del telèfon.

  • 3. És compatible el meu telèfon?

    El telèfon mòbil ha de ser Android amb sistema operatiu Android 4.4 o superior i tenir tecnologia NFC. No està disponible per a iPhone.

  • 5. No m'arriba l'SMS amb el codi d'activació, què faig?

    És necessari tenir el mòbil confirmat i actualitzat amb Bankia. Si no és així, el pots actualitzar a través d'un caixer automàtic o a la teva oficina de Bankia.

  • Com puc tornar un rebut?

    Podràs fer una devolució d'un rebut des deMoviments seleccionant Torna rebut en:

    • L'App Bankia.
    • Bankia En línia.

    Recorda que també podràs consultar el PDF del justificant de l'operació original.

  • Què és una ordre condicionada (Stop Loss)?

    Els stop loss són nivells o punts de venda que un client pot establir sobre una posició de la qual és titular, i serveixen per limitar les pèrdues en una operació de compravenda de valors, quan la cotització d'un valor es troba per sobre d'aquest nivell.

    L'objectiu d'aquest tipus d'ordres és evitar que una operació generi una pèrdua més gran que la que el client vol assumir.

  • Què són els productes estructurats?

    Els productes estructurats com a alternativa d'inversió es caracteritzen perquè vinculen la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc. Hi ha multitud d'estructures diferents, principalment, en funció de les condicions que s'han de complir per assolir els diversos nivells de rendibilitat del producte.

  • Com puc accedir a la compra de productes estructurats?

    Per comprar productes estructurats cal valorar no només les rendibilitats potencials de cada producte sinó els riscos que s'hi associen.

    Hi ha dues grans categories de productes estructurats com a inversió: els dipòsits estructurats i els bons estructurats. Els primers ofereixen la mateixa garantia pel que fa a la recuperació del principal invertit que un dipòsit tradicional, i els segons, en funció de l'estructura, poden posar en risc parcialment o totalment aquest principal.

    Una diferència addicional molt rellevant és la garantia de cada producte, que en el cas dels dipòsits és de l'entitat en què es constitueix el dipòsit i en el cas dels bons estructurats és de l'emissor i, si escau, garant, independentment de l'entitat a través de la qual s'hagi adquirit.

  • Quina documentació necessiten per estudiar el meu préstec?

    • Document d'identitat.
    • IRPF anual.
    • Nòmina/Pensió o IRPF trimestral (en cas d'autònom).
    • Compromisos de pagament.
    • Document acreditatiu de la inversió.
  • Què és una compra venda de divises a termini?

    Una compra venda de divises a termini s'aplica a operacions de la qual data de venciment és superior a dos dies hàbils de mercat, sent un producte molt flexible en permetre bestretes (utilització abans del venciment contractat) i pròrrogues (extensió del venciment contractat).

  • Què és un dipòsit estructurat?

    Un dipòsit estructurat es caracteritza perquè vincula la seva rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interès, inflació, divises, etc.

    Hi ha multitud d'estructures diferents, principalment, en funció de les condicions que s'han de complir per assolir els diversos nivells de rendibilitat.

    Els dipòsits estructurats tenen la mateixa garantia de devolució del principal que un dipòsit tradicional.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de vida?

    En les assegurances de vida no apliquem carència; la cobertura es fa efectiva des del moment de la contractació de l'assegurança.

  • Puc consultar l'IBAN i els moviments dels meus comptes a través de Banca Mòbil?

    Des de l'aplicació mòbil de Bankia pots consultar en qualsevol moment el saldo i moviment dels teus comptes, així com fer operacions de moviments de fons (traspassos, transferències, pagament de rebuts, etc.) d'una forma ràpida, còmoda i segura.

    També tens disponibles els teus comptes en format IBAN amb funcionalitats que et permeten copiar còmodament el número de compte en aquest format.

  • Com puc consultar la data de caducitat i el codi CVV de la targeta?

    El CVV és el codi de verificació de la targeta, que habitualment cal indicar quan compres per Internet. En targetes Visa i MasterCard, el CVV és de 3 dígits i es troba al revers, al costat de l'espai reservat per a la signatura. En targetes American Express són 4 dígits i apareixen a l'anvers. La data de caducitat de la targeta està situada entre el número de la targeta i el nom del titular.

    També pots consultar aquestes dades còmodament des de la App Bankia.

  • Com puc cobrar el meu pla de pensions?

    Hi ha diverses formes per cobrar el que tens estalviat al teu pla de pensions. És recomanable que abans de decidir-te per una, t'assessoris sobre quina és la que et resulta més beneficiosa des del punt de vista fiscal. Les formes de cobrament són:

    • Capital: es percep la prestació en un únic cobrament.
    • Rendes financeres: es fixa la quantitat que desitja rebre i la periodicitat fins a la fi del capital acumulat. D'aquesta manera, us beneficieu de la rendibilitat que va generant el fons de pensions amb el capital no consumit. Aquesta fórmula s'adapta a les vostres necessitats econòmiques de cada moment, perquè us permet modificar lliurement els imports i la periodicitat del cobrament.
    • Rendes assegurades: les quantitats que percep es fixen i contracten amb una entitat asseguradora, cosa que li garanteix el cobrament de la renda en el termini prèviament fixat. Les condicions d'aquesta renda no es poden modificar posteriorment.
    • Cobraments sense periodicitat regular: es disposa dels diners en forma de pagaments sense una periodicitat establerta.
    • Mixta: es cobra la prestació combinada, una part en forma de capital i una altra en forma de rendes financeres. La combinació de la forma de cobrament es pot modificar lliurement.
  • Què és una hipoteca?

    Una hipoteca és l'operació per la qual una entitat financera ens efectua un préstec, adequat a la inversió i al nostre perfil de risc, normalment per adquirir un habitatge.

  • Puc comprar o vendre accions a través de meu Bróker Mòbil?

    Si, a través de l'aplicació mòbil de Bankia podràs accedir a l'operativa de compravenda de valors nacionals. Des del teu compte de valors pots vendre les teves accions dipositades a Bankia, així com comprar noves accions o valors.

    Si encara no tens l'aplicació mòbil de Bankia, captura el codi QR i baixa-te-la gratis.

  • Quins avantatges fiscals tenen les aportacions realitzades a plans de pensions?

    Un pla de pensions pot suposar un important estalvi fiscal, el qual serà més gran com més gran sigui el nivell de renda del partícip. Aquest estalvi es produeix perquè l'import de les aportacions redueix la base imposable general de l'IRPF, sempre que obtinguis rendiments del treball o d'activitats econòmiques.

    El límit de l'aportació anual és 8.000 euros i el límit reducció fiscal es fixa en la menor de les quantitats següents: la quantitat aportada o el 30% dels rendiments nets de treball i d'activitats econòmiques percebuts en l'exercici. Addicionalment, si el teu cònjuge no obté rendiments nets del treball ni d'activitats econòmiques o els obté en quantia inferior a 8.000 euros anuals, pot reduir de la seva base imposable general de l'IRPF les aportacions que faci als plans de pensions dels quals el teu cònjuge sigui titular amb el límit màxim de 2.500 euros anuals.

    Un cop comencis a cobrar el pla de pensions, les quantitats percebudes (prestacions) tenen la consideració fiscal de rendiments del treball, per la qual cosa tributen en l'IRPF del partícip/contribuent.

    Com que la forma de percebre les prestacions és flexible, és important assessorar-se sobre la manera més beneficiosa per a tu des del punt de vista fiscal. En cas de defunció del titular del pla de pensions, els beneficiaris tributaran per les quantitats percebudes com a rendiments del treball en la seva declaració de l'IRPF. No estan subjectes a l'impost sobre successions i donacions.

    Aquesta informació és de conformitat amb la legislació vigent i podria canviar en el futur.

  • 4. Puc utilitzar el pagament per mòbil si tinc l'Sticker Bankia Wallet enganxat en el telèfon?

    No, si vols utilitzar Pagament per mòbil has de retirar l'sticker.

  • Assegurances: previsió

    Si vols saber més sobre aquesta matèria, posem a la teva disposició els enllaços següents:

    Assegurances. Previsió (PDF, 1,19 MB)

  • Quines diferències hi ha entre un compte corrent i un compte d'estalvi?

    La diferència entre un compte corrent i un compte d'estalvi és que un compte corrent és un compte de transaccionalitat plena a al qual pots associar targeta i talonari. Un compte d'estalvi presenta remuneració, però té limitacions operatives.

  • Què és una pòlissa de préstec?

    És un document mitjançant el qual s'instrumenta la concessió d'un préstec per part d'una entitat financera.

  • Necessito haver fet el test MIFID per a la compra/venda de divisa a termini o derivats?

    Tant la compra/venda de divisa a termini com els derivats de tipus de canvi estan classificats com productes complexos segons la normativa MIFID, per la qual cosa és imprescindible haver fet les tasques MIFID abans de la seva contractació.

  • Com puc contractar un pla de pensions?

    A la nostra pàgina del portal de plans de pensions, dins la secció d'estalvi i inversió, trobaràs tota la informació que necessites.

    A través del nostre simulador, en funció de la teva edat, la teva capacitat d'estalvi i les teves expectatives de rendibilitat, podràs conèixer quins són els plans que millor s'adaptin a les teves necessitats i enllaçar amb la contractació a través de Bankia En línia.

    Si ho prefereixes, també pots anar a una oficina de Bankia.

  • Com domiciliar la meva nòmina?

    Pots domiciliar la nòmina informant a l'empresa on treballes de l'IBAN del compte corrent de Bankia.

    Si vols, emplena el formulari adjunt (pdf, 30 kB), imprimeix-lo i envia'l a l'empresa.

  • Quines modalitats de rènting ofereix Bankia?

    Bankia no comercialitza de manera directa aquest producte.

  • Quines operacions puc fer a través de meu Bróker Mòbil?

    A través de l'aplicació mòbil de Bankia podràs consultar la posició i moviments dels teus comptes de valors, comprar i vendre valors nacionals, així com consultar-ne les cotitzacions. També hi tens informació de mercats amb la valoració dels índexs de referència principals.

  • Quins són els tipus de fons d'inversió?

    • Fons de fenda fixa: inverteixen en actius de renda fixa (obligacions i bons, lletres, pagarés...).
    • Fons de renda variable: la majoria del patrimoni d'aquests fons s'inverteix en accions. S'estableixen subcategories segons el mercat en què s'inverteixi, els sectors d'activitat.
    • Fons mixtos: inverteixen tant en valors de renda fixa com en valors de renda variable. Com més gran sigui el percentatge de renda variable, més grans són el risc i la rendibilitat esperada.
    • Fons garantits: fons que garanteixen el capital inicial invertit més una rendibilitat, fixa o variable, a una data futura determinada.
    • Fons de fons: inverteixen més del 50% del seu patrimoni en uns altres fons d'inversió.
    • Fons globals: fons que no encaixen en cap de les categories anteriors, per no tenir l'obligació de fixar el percentatge a invertir en actius de renda fixa i/o variable o la qualificació creditícia dels seus actius.
  • Què és un dipòsit?

    Un dipòsit bancari és un producte d'estalvi, en què els diners s'inverteixen a un termini determinat i després se'n rep una remuneració.

    A Bankia hi ha diverses possibilitats de contractació per trobar la unió perfecta entre rendibilitat i termini.

  • Què és una mobilització entre fons i com tributa?

    És una operació per la qual una persona física traspassa, totalment o parcialment, la inversió efectuada en un fons d'inversió a un altre fons diferent.

    Amb aquesta operació es fa el reemborsament, total o parcial, de les participacions que tinguis en un fons d'inversió per fer la subscripció de l'import reemborsat en participacions d'un altre fons. D'aquesta manera, l'import reemborsat es transfereix directament del fons d'origen al fons de destinació, juntament amb la informació fiscal.

    Per a tu, com a inversor, les mobilitzacions no tenen efectes fiscals en l'IRPF, ja que hi ha un règim d'ajornament, de manera que quan l'import obtingut en el reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió es destina a l'adquisició o subscripció d'altres participacions en fons d'inversió, no procedeix computar-ne el guany o pèrdua patrimonial, i les noves participacions subscrites conserven el valor i la data d'adquisició de les participacions transmeses o reemborsades.

    El règim d'ajornament no resulta d'aplicació quan, per qualsevol mitjà, es posa a disposició del contribuent l'import derivat del reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió o, si escau, la subscripció o adquisició té per objecte participacions de fons d'inversió cotitzats; tampoc els és aplicable quan té per objecte accions de societats d'inversió de capital variable índex cotitzades, o quan es tracta de partícips dels fons d'actius bancaris. Has de tenir en compte que una mobilització de fons d'inversió suposa un reemborsament i una subscripció. Per tant, has d'abonar les comissions de subscripció o reemborsament si els fullets dels fons així ho estableixen.

  • Com puc avisar a la meva assegurança de la llar en cas de sinistre?

    Amb una simple trucada al telèfon 902 136 524.

  • Què és un Cap?

    Cap és un producte per cobrir-se de possibles pujades de tipus d'interès. Mitjançant aquest producte, el client s'assegura un tipus màxim que pagarà a canvi d'una prima única pagada a l'inici de l'operació.

  • 12. Puc fer reintegraments en caixers?

    Sí, és possible fer reintegraments en caixers Bankia amb tecnologia Contactless. Serà necessari teclejar el pin sempre.

  • 13. Puc fer devolucions de compres?

    Sí, igual que amb una targeta normal, podràs fer devolucions de compres efectuades, sempre que tinguis seleccionada la mateixa targeta amb la qual es va fer la compra.

  • 11. És necessari el pin per fer una compra?

    S'haurà de teclejar el pin en el terminal contactless quan la compra sigui igual o superior a 20 €.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de salut?

    Generalment, la majoria de les prestacions de l'assegurança d'assistència sanitària comencen a prestar servei en el moment de la contractació d'aquest, però per poder utilitzar alguns dels serveis concrets que s'hi inclouen, l'assegurat, a vegades, ha d'esperar algun temps.

    Per exemple, en cas que l'assegurat s'hagi de fer una intervenció quirúrgica, el termini de carència és de 6 mesos.

  • En una assegurança de vida, quina és la fiscalitat en cas de defunció de l'assegurat?

    • Si el beneficiari és una persona física, les prestacions tributaran en l'impost de successions i donacions (en cas que hi hagi diversos beneficiaris, cada un tributarà per la part del capital que li correspon).
    • Si el beneficiari és una persona jurídica, la prestació tributarà com a ingrés a l'impost de societats.
  • Com puc consultar les dades de la meva assegurança?

    Totes les assegurances que tinguin contractats els nostres clients poden consultar-se a Bankia En línia.

  • Com canvi la clau d'accés?

    La forma més còmoda de modificar la clau d'accés a través de Bankia En línia. A la part superior de totes les pàgines selecciona en l'enllaç Claus i podràs gestionar la teva signatura electrònica o crear una nova.

    Recorda que si ets client Multiaccés i modifiques la teva signatura, es modificarà per a tots els canals digitals de Bankia.

    A més, si modifiques la teva clau d'accés, també es modificarà el número PIN de la targeta associada.

  • 10. Com sé si el pagament s'ha fet o no correctament?

    S'indicarà si la lectura ha estat correcta o incorrecta a través d'una notificació d'usuari.

    Correcta: Impressió pantalla de l'aplicació Bankia Wallet Incorrecta:
  • 1. Què és el pagament per mòbil?

    Un servei disponible a Bankia que permet als clients pagar en comerços directament amb el telèfon mòbil, sense necessitat d'utilitzar una targeta física.

  • Què és un fons d'inversió?

    Un fons d'inversió és un tipus d'institució d'inversió col·lectiva (IIC) sense personalitat jurídica el patrimoni del qual està constituït per les aportacions dels inversors, denominats partícips.

    Es creen amb l'objectiu d'obtenir una rendibilitat en benefici del total del patrimoni oferint al partícip una sèrie d'avantatges derivats d'aquesta unió dels patrimonis d'una gran quantitat d'inversors als quals no podria accedir en cas de fer-la de manera individual.

  • Com puc obrir un compte?

    Pots obrir un compte des de Bankia En línia entrant en el menú Comptes/Contractar.

  • Puc fer una transferència a través del meu mòbil?

    Si, des de l'aplicació mòbil de Bankia podràs fer transferències còmodament des de qualsevol lloc. Només et cal la clau de signatura electrònica per poder validar l'operació.

  • Quins són els principals avantatges del rènting per a un particular?

    - Integra en un només pagament serveis que haurien de contractar-se per separat.

    - Permet utilitzar un vehicle sense anticipar cap import.

    - Estalvi de temps en la gestió integral del vehicle realitzat per la companyia de rènting.

    - Ajuda a un major control i planificació de despeses.

    - Permet disposar de vehicles nous periòdicament, amb el que es millora la imatge i es disposa de vehicles més eficients i assegurances.

    - Elimina la pèrdua de valor en la venda del vehicle usat.

    - Qualsevol persona autoritzada pel titular del contracte pot utilitzar el vehicle.

  • Quins són els principals avantatges del rènting per a una empresa?

    Integra en un només pagament serveis que haurien de contractar-se per separat.

    - Permet utilitzar un vehicle sense anticipar cap import.

    - S'aconsegueix accedir a especials condicions de compra el que implica una menor quota mensual del lloguer.

    - Ajuda a un major control i planificació de tresoreria.

    - És una despesa deduïble, podent ser-ho fins a la seva totalitat, en funció del percentatge d'ús afecte a l'activitat professional per a professionals liberals i empreses.

    - L'IVA/IGIC és compensable en el mateix percentatge aplicat com despesa deduïble.

    - Permet disposar de vehicles nous periòdicament, amb el que es millora la imatge de la companyia i es disposa de vehicles més eficients i assegurances.

    - Incrementa el temps a disposició de l'empresa com bé productiu.

    - Elimina la pèrdua de valor en la venda del vehicle usat, així com uns altres riscos de despeses imprevistes.

    - Simplifica la gestió i control.

    - Qualsevol persona autoritzada pel titular del contracte pot utilitzar el vehicle.

  • Què és la Garantia de Qualitat Bankia?

    En certs models en què estigui destacada aquesta condició especial en l'oferta, el client-si no està satisfet - podrà tornar el vehicle sense penalització alguna. Per procedir d'aquesta manera no haurà d'haver transcorregut el termini d'un mes des de la data de posada a disposició comunicada per Alphabet, el vehicle no hagi patit cap dany extern ni intern (llevat que el dany es degués a un defecte de fabricació) i no s'hagin realitzat amb ell més de 1.000 quilòmetres. Aquesta garantia és d'un únic ús per client.

  • Puc modificar les característiques del vehicle i/o del preu en les campanyes?

    En les campanyes no hi ha negociació de preus ni de característiques del vehicle, només es podrà triar el termini i el quilometratge i en alguns casos color, per bé que en contractacions de Rènting Personalitzat es podrà configurar el cotxe al seu gust, amb els opcionals, color i accessoris que el client desitgi.

  • Quin tipus de vehicles es poden contractar?

    Tots els vehicles que es puguin conduir amb el carnet de conduir B1, turismes i vehicles industrials lleugers fins als 3.500 Kg de Pes Màxim Autoritzat.

  • Quin és la durada i el Quilometratge que es pot contractar?

    El termini més freqüent és de 48 mesos, per bé que es poden contractar entre els 24 i els 60 mesos i des de 10.000 km/any als 200.000 km en el total del contracte. En el cas de les campanyes, se seleccionarà entre determinats terminis i Quilometratges prefixats.

  • El termini del contracte és de compliment obligat?

    Sí, el termini contractat és el que predomina per donar vigència al contracte, ja que el fet d'arribar al quilometratge total contractat abans de la finalització del termini, no implica la finalització del contracte. En cas de voler rescindir anticipadament el contracte, aquest estableix una penalització del 50% de les quotes pendents.

  • Es pot ampliar o reduir el quilometratge o el termini contractat?

    Sí, es faria un recalculo per variar les condicions de termini i/o quilometratge i per tant les quotes variarien en conseqüència.

  • Què ocorre si vull cancel·lar abans de complir amb el termini contractat?

    En cas de voler rescindir anticipadament el contracte, el contracte estableix una penalització del 50% de les quotes pendents.

  • Què ocorre si es passa o no arriba als km contractats?

    Tant si s’escau excés com a defecte en els quilòmetres realitzats pel que fa als pactats, en el contracte apareix la quantitat a cobrar o a abonar segons el cas.

    El fet d'excedir el quilometratge total contractat, no implica la finalització del contracte, sent el termini de contractació, l'indicador de referència per a la vigència del contracte.

  • Com es liquida l'excés/defecte de quilometratge d'una cancel·lació anticipada, voluntària o fortuïta?

    Es farà una regularització del quilometratge prorratejat a la data de finalització.

  • De qui és la propietat del vehicle?

    El vehicle és propietat de la companyia de Rènting, que cedeix l'ús i gaudi al client, pel temps contractat, a canvi d'una quota mensual.

  • On es lliura el vehicle?

    El vehicle es lliurarà en un Concessionari Oficial de la marca escollida. Amb caràcter general serà el més pròxim al teu domicili.

  • On es fan els manteniments?

    Alphabet compta amb una xarxa homologada de tallers per assegurar un servei amb la màxima qualitat que doni cobertura a tot Espanya. Quan necessitis fer un manteniment per al vehicle, contacta amb nosaltres i et gestionarem la cita prèvia amb el nostre taller preferent per a la teva màxima comoditat.

  • Quin tipus d'assegurança s'inclou amb el contracte de Rènting?

    Per a les Campanyes l'assegurança que s'inclou és una assegurança a tot risc sense franquícia amb prima fixa, és a dir, sense revisió ni per IPC, ni per sinistralitat. És un tipus d'assegurança que compta amb un nivell de cobertures major a l'habitual del mercat i que per tant tindria un elevat import de contractació en intentar equiparar-ho amb una assegurança particular.

     

    A més, només en els casos de Rènting Personalitzat, existeixen altres modalitats d'assegurança, com poden ser l'assegurança oberta de prima revisable (assegurança que varia anualment per IPC i sinistralitat) i l'assegurança a tot risc amb franquícia de prima revisable. Aquests tipus d'assegurança són contractables a elecció del client.

  • Qui pot conduir el vehicle?

    Qualsevol persona que tingui carnet de conduir en vigor apte per circular a Espanya, independentment de l'edat o antiguitat de carnet de conduir.

  • A qui cobreix l'assegurança del Rènting?

    Cobreix al conductor i als ocupants amb nivell de cobertures superior a l'estàndard del mercat de particulars.

  • Puc anar a l'estranger amb el vehicle?

    Sí, es pot viatjar a l'estranger sempre que sol·liciti autorització a Alphabet.

  • És necessari ser client de Bankia per poder contractar un rènting?

    Sí, és necessari ser client i domiciliar el pagament de les quotes en un compte de Bankia

  • Què he de fer davant qualsevol incidència que pateixi el vehicle?

    Davant qualsevol situació, estem sempre disponibles, 24 hores al dia els 365 dies de l'any, en el 900 Bankia - 900 226 542.

  • Puc fer una aportació inicial, que em permeti reduir les següents quotes?

    Sí, es podria fer una aportació inicial que permetria reduir les quotes mensuals del contracte. En el cas de les campanyes dependrà de les mateixes.

  • Puc contractar un vehicle a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla?

    Sí, per bé que a les Canàries com en les Ciutats Autònomes, pot donar-se el cas que el vehicle contractat no sigui exactament el mateix que en península i les condicions econòmiques i impositives podrien fer variar la quota mensual establerta en península.

  • Com es Gestionen les multes?

    Una vegada rebuda la multa, has de comunicar-ho a Alphabet a través del telèfon d'atenció 24 hores i aquí rebràs les instruccions precises per fer el que es consideri en cada cas.

  • Què és la DEV?

    L'adreça electrònica viària, és una BD en què totes les companyies de Rènting tenen l'obligació legal d'actualitzar amb el nom de l'arrendador del vehicle (igual que s'identifica al propietari, existeix l'obligació d'identificar a l'arrendatari en cas de sanció).

    Té caràcter obligatori per a persones jurídiques i voluntari per a persones físiques des de, el 2 d'octubre de 2016.

  • Informarà Bankia Rènting sobre quan ha d'un client fer els manteniments?

    No. La responsabilitat de conèixer i passar els manteniments amb la periodicitat establerta pel fabricant del vehicle és del client, per bé que davant qualsevol dubte podrà consultar-nos sempre a través del 900 Bankia – 900 226 542.

  • Se'm cobrarà algun import extra si el meu cotxe té una avaria o dany que excedeixi un import màxim?

    No, tots els danys que pugui patir el cotxe de manera fortuïta, estan inclosos en la quota de Rènting, tant els procedents d'accidents com els procedents d'avaries mecàniques.

  • Què ocorre si el vehicle és declarat sinistre total per pèrdua total o robatori?

    Es cancel·laria el contracte, amb data del sinistre sense cap cost per a l'arrendatari, només es liquidaria la part corresponent al quilometratge per al seu càrrec o abonament.

  • Estan incloses les despeses de la ITV?

  • Què he de fer per obtenir mi distintiu de Resident en una ciutat que té zones d'aparcament regulat?

    Una vegada et lliurin el vehicle, hauràs de posar-te en contacte amb Alphabet a través del 900 Bankia – 900.226.542, on et facilitaran la informació i el certificat necessari per a la seva gestió davant l'Ajuntament corresponent.

  • Com es determina un canvi de pneumàtics quan són il·limitats?

    Es determinen pel desgast natural del pneumàtic, així podràs canviar els pneumàtics tantes vegades com sigui necessari sempre que la profunditat de la banda de rodament del pneumàtic sigui inferior als 2mm, sent 1,6mm el mínim legal per circular.

  • Es pot instal·lar un accessori a un vehicle de Rènting, per exemple una baca o bola de remolc?

    Sí, prèvia autorització i comunicació a Alphabet. El vehicle s'ha de tornar en l'estat en què es va lliurar.

  • Es pot fer Rènting de vehicles que necessiten transformació específica?

    Sí, per a això serà necessari que ens adjuntis la proforma de la transformació que vulguis dur a terme, com per exemple una transformació a isoterm.

  • Està inclòs el manteniment dels accessoris inclosos en el Rènting?

    No, per exemple, si un vehicle isoterm incorpora una màquina de refrigeració aquest sí estaria assegurada en cas d'accident però no estaria coberta pel contracte de manteniment.

  • Es pot retolar el vehicle?

    Sí, ens pots sol·licitar que s'inclogui la retolació en el contracte, o es pot retolar a part. El vehicle s'ha de tornar com es va lliurar.

  • Es pot adquirir el vehicle en finalitzar el contracte?

    En els contractes de rènting no existeix opció de compra, per bé que pots sol·licitar el valor de venda de mercat a la finalització del contracte i adquirir el cotxe en cas d'estar interessat.

  • El client pot triar el concessionari per adquirir el vehicle o el tria Alphabet?

    En principi no, serà Alphabet el que triï la concessió entre els concessionaris homologats.