Preguntes més freqüents

  • Què és una firma digital i com puc obtenir-la?

    La firma digital és una clau numèrica entre cinc i huit caràcters que obtindràs en el moment de la contractació del servici. Esta clau és necessària per fer determinades operacions en els canals digitals, com per exemple aquelles que requerisquen mobilitzacions de fons (transferències, traspassos, pagament d'impostos,?), contractació de productes, modificació de condicions, etc.

    Si en el moment de fer una operació d'este tipus no disposes de la teva firma digital o esta es troba bloquejada, podràs crear una nova des de Bankia En línia o des de l'App Mòbil. També pots desbloquejar la teva clau de firma digital en qualsevol Caixer de Bankia introduint alguna de les teves targetes operatives.

    I, si ho preferixes, també pots anar a una oficina Bankia, on te la podran facilitar.

  • Com puc operar en línia?

    Si ja eres client de Bankia pots donar-te d'alta des del botó ?Accés clients ? que trobaràs en la capçalera dreta del portal, polsant després en el botó ?Sol·licitar claus?.

    Si encara no eres client de Bankia, pots donar-te d'alta en el nostre web accedint al botó ?Fes-te client? ubicat en la capçalera del portal. O, si hol preferixes, pots anar a qualsevol de les nostres oficines.

  • Com puc pagar un impost?

    Bankia disposa d'acords amb un gran nombre de companyies de subministraments, financeres, ajuntaments, etc. que permeten fer el pagament dels seus rebuts i impostos a través dels nostres canals digitals.

    Per pagar els rebuts o tributs pots fer-ho tant des de la nostra App Mòbil de Bankia com des del nostre Bankia En línia, en què a més podràs consultar nostre Cercador d'Emissors.

  • Productes bancaris: comptes, operatives, targetes

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Productes bancaris. Comptes operatius, targetes (PDF, 1,25 MB).

  • Planificant la jubilació: pensant en el demà

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Planificant la jubilació. Pensar en el demà (PDF, 1,48 MB).

  • Cartell Informatiu de l'IDEP, Llei 3/2016, de 9 de juny

    Pots consultar la informació relativa a la Llei 3/2016, de 9 de juny en els següents documents:

    Cartell informatiu DEP (PDF, 182 kB).

    Índex de documentació d'entrega preceptiva (IDEP) (PDF, 257 kB).

  • Com consultar el saldo d'un compte?

    Pots consultar el saldo del teu compte directament des de Bankia En línia o l'App Bankia.

  • El pressupost familiar

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    El pressupost familiar (PDF, 4,2 MB).

  • Com puc contactar amb Bankia?

    En la capçalera del portal disposes d'un botó de "Atenció al client?, on trobaràs els nostres telèfons de contacte i tota la informació sobre els nostres canals d'atenció.

    Si ho preferixes, pots acudir personalment a qualsevol de les nostres oficines Bankia. Troba la teua oficina més pròxima en el Cercador d'oficines disponible en la capçalera del portal.

  • Endeutament: diners prestats

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Endeutament. Diners prestats (PDF, 1,45 MB).

  • Què és el codi IBAN?

    El codi IBAN (Internacional Bank Account Number) és una sèrie de caràcters alfanumèrics que identifica un compte determinat en una entitat financera a la Unió Europea.

    Per a les teues transaccions exteriors és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • La vivenda: préstec hipotecari

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    L'habitatge. Préstec hipotecari (PDF, 731 KB).

  • Com puc saber quin és el codi SWIFT (BIC) d'un compte?

    El codi BIC (Bank Identifier Code), també dit codi SWIFT, és una sèrie de huit o onze caràcters alfanumèrics que identifica una entitat financera o una oficina d'una entitat financera. Per a les vostres transaccions exteriors, és convenient utilitzar, juntament amb l'IBAN, el BIC (Bank Identifier Code) de Bankia (CAHMESMMXXX). L'objectiu d'ambdós estàndards és facilitar el tractament automàtic de pagaments i cobraments transfronterers.

  • Ocupació i desocupació: seguretat laboral

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Ocupació i desocupació. Seguretat laboral (PDF, 2,05 MB).

  • Com puc trobar l'adreça dels caixers de Bankia més pròxims?

    En la capçalera del portal disposes d'un accés directe al Cercador d'oficines i caixers, on podràs trobar l'adreça de tots els nostres caixers i oficines.

    A més, si accedixes a l'App de Bankia des de qualsevol dispositiu mòbil, podràs localitzar els caixers més pròxims a la teua ubicació actual.

  • Educació financera dels fills

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Educació financera dels fills (PDF, 1,11 MB).

  • Les finances de la parella: el matrimoni i els fills

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Les finances de la parella. El matrimoni i els fills (PDF, 1,3 MB).

  • Estalvi i objectius: fons d'emergència

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Estalvi i objectius. El fons d'emergència (PDF, 1,6 MB).

  • Productes d'inversió: rendibilitat i risc

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Productes d'inversió. Rendibilitat i risc (PDF, 1,25 MB).

  • Empreniment i autoocupació

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Emprenedoria i autoocupació (PDF, 1,47 MB).

  • Quines són les principals comissions que cobra Bankia?

    En Bankia hem tret les comissions a tots els nostres clients. Comissions d'administració i manteniment de comptes, les quotes de les targetes de dèbit habituals, les comissions per transferències sense límit i per qualsevol canal… i, per descomptat, no cobrem per l'ingrés de xecs nacionals.

    Pots consultar la resta d'informació i condiciones del programa PER SER TU. També tens disponible en el nostre peu de pàgina tota la informació sobre tarifes i comissions.

  • Què és el rènting?

    És un lloguer a llarg termini en què s'inclouen tots els servicis necessaris perquè el vehicle estiga sempre en perfecte estat.

  • 2. Com em done d'alta en el servici?

    • Baixa't i/o actualitza l'app Bankia Wallet en el teu telèfon des de GooglePlay.
    • Accedix amb les teues claus de Bankia En línia.
    • En el menú de lateral, dóna't d'alta des de l'apartat Pagament per mòbil.
    • Selecciona la targeta amb què desitges pagar.
    • Llest!

    Captura de pantalla del pagament per mòbil Captura de pantalla del pagament per mòbil

  • 10. Com sé si el pagament s'ha fet correctament?

    S'indicarà si la lectura ha sigut correcta o incorrecta a través d'una notificació d'usuari.

    Correcta: Captura de pantalla de l'aplicació Bankia Wallet Incorrecta:
  • Què es pot incloure dins del contracte de rènting?

    Els servicis inclosos depenen del tipus de producte, estant prefixats i sense possibilitat de canvis per a les campanyes, i són contractables en funció de les necessitats del client en el cas del rènting personalitzat.

  • 19. El Pagament per mòbil, funciona en tots els comerços?

    Actualment el Pagament per mòbil funciona en qualsevol comerç amb tecnologia contactless (sense contacte).

  • Quins servicis inclouen les campanyes?

    • El lloguer del vehicle.
    • Manteniment preventiu i correctiu.
    • Assegurança a tot risc sense franquícia amb prima fixa.
    • Substitució il·limitada de pneumàtics, incloses punxades i rebentades.
    • Vehicle de substitució fins a 15 dies per cada immobilització en les reparacions de xapa i pintura.
    • Servici d'assistència en carretera des del km 0, les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
    • Servici d'Atenció al Client disponible 24 hores al dia els 365 dies de l'any.
    • Gestió de multes en via administrativa.
    • Les despeses de matriculació i entrega.
    • Els impostos inherents a la matriculació i tinença del vehicle.

    Este producte inclou els servicis estàndard del mercat, més les cobertures més completes, que fan de Bankia Rènting un producte diferencial de màxima qualitat.

  • Com puc fer una simulació d'una hipoteca?

    En la nostra pàgina web pots accedir a un simulador d'hipoteques que et permetrà conéixer la hipoteca que millor s'adapte a les teues necessitats i les despeses associades a la compra de ta casa.

  • Quines són les despeses de constitució d'una hipoteca?

    Les despeses de constitució d'una hipoteca són:

    • Les despeses de taxació de l'immoble a hipotecar.
    • Despeses notarials per formalització en escriptura.
    • Inscripció registral.
    • Impost d'actes jurídics documentats.
    • Les despeses de gestoria, que farà el seguiment de tots els tràmits descrits.
  • Què és una orde condicionada (Stop Loss)?

    Els stop loss són nivells o punts de venda que un client pot establir sobre una posició de la qual és titular, i servixen per a limitar les pèrdues en una operació de compravenda de valors, quan la cotització d'un valor es troba per damunt d'este nivell.

    L'objectiu d'este tipus d'ordes és evitar que una operació genere una pèrdua més gran de la que el client vol assumir.

  • Quines comissions tenen les targetes?

    Gràcies al programa PER SER TU, els clients amb ingressos domiciliats no paguen quota en les seves targetes de dèbit habituals i a més poden disposar de fins quatre retirades d'efectiu debades al mes en caixers aliens (Banc Sabadell i euro 6000).

    Veure condicions del programa (PDF, 125 kB).

    Pots consultar les comissions de targetes en el llibre de Tarifes i comissionso a la teua oficina.

  • Què és FinanExpress? Quines són les seues característiques principals?

    El Servici Finanexpress permet ajornar, fins a 12 mesos, les teues despeses del dia a dia de la manera més fàcil i ràpida.

    Tant dels teus rebuts domiciliats com de les compres que faces amb la teua targeta de dèbit o crèdit, podràs rebre ofertes a través de SMS, Oficina Internet, App mòbil o caixers, que et permetran fraccionar el pagament fins en 12 mesos d'una manera instantània.

  • Com trie la meua targeta de crèdit?

    Consulta el nostre catàleg de targetes i si necessites assessorament per a triar una targeta de crèdit, dirigix-te a qualsevol oficina Bankia.

  • Què és el TAE?

    TAE (taxa anual equivalent): És el cost efectiu anual del préstec. No només té en compte el tipus d'interés inicial, sinó també les possibles revisions, el termini d'amortització i les comissions lligades a l'operació.

    En definitiva, és el tipus d'interés real que pagaràs en el teu préstec.

  • 18. Hi ha algun límit d'operacions?

    Cada targeta associada a Pagament per mòbil tindrà un límit de 30 operacions per fer a través d'este servici. Quan accedisques a Bankia Wallet, este nombre d'operacions es renovarà automàticament sense necessitat que el client faça cap acció especial.

    Quan el nombre d'operacions estiga arribant al final, es mostrarà un missatge en les notificacions per a renovar-les.

    Captura de pantalla Bankia Wallet

  • 16. A l'intentar pagar, apareix un error en el TPV

    Es recomana tornar a intentar-ho. En cas que persistisca l'error, es recomana fer el pagament amb una targeta física. En determinades circumstàncies puntuals, un TPV pot no funcionar correctament amb el Pagament per mòbil.
    Davant de dubte, o en cas que l'error persistisca, serà necessari posar-se en contacte amb l'oficina per a confirmar que la targeta estiga operativa.

  • 15. M'han robat la cartera, puc seguir usant el mòbil per a pagar?

    Si la targeta física s'ha cancel·lat, esta queda automàticament invalidada per a fer pagaments sense necessitat de fer cap acció en el telèfon. Encara que la targeta seguisca configurada en el telèfon, les operacions seran rebutjades a l'intentar pagar, ja que la targeta ha sigut cancel·lada. Per a seguir pagant amb el mòbil, caldrà seleccionar una altra targeta.

  • 14. Com desactive el servici de Pagament per mòbil?

    Captura de pantalla de l'aplicació Bankia Wallet

    Només hauràs de desmarcar la targeta associada en el Pagament per mòbil. Al desactivar-la, tota la informació relacionada amb els pagaments s'esborrarà del telèfon i no serà possible operar amb este fins que es torne a seleccionar una targeta.

  • 12. Puc fer reintegraments en caixers?

    Sí, és possible fer reintegraments en caixers Bankia amb tecnologia Contactless. Serà necessari teclejar el pin sempre.

  • 13. Puc fer devolucions de compres?

    Sí, igual que amb una targeta normal, podràs fer devolucions de compres fetes, sempre que tingues seleccionada la mateixa targeta amb què es va fer la compra.

  • 11. És necessari el pin per a fer una compra?

    S'haurà de teclejar el pin en el terminal contactless quan la compra siga igual o superior a 20 €.

  • 6. Com sé que tinc l'NFC (Near Field Communication) activat?

    La tecnologia NFC és una tecnologia de comunicació sense fil (igual que Bluetooth o Wi-Fi) i pots activar-la des dels ajustos del telèfon.

  • 3. És compatible el meu telèfon?

    El telèfon mòbil ha de ser Android, amb sistema operatiu Android 4.4 o superior, i tindre tecnologia NFC. No està disponible per a iPhone.

  • 4. Puc usar el pagament per mòbil si tinc l'Sticker Bankia Wallet apegat en el telèfon?

    No, si vols usar Pagament per mòbil has de retirar l'sticker.

  • 5. No m'arriba l'SMS amb el codi d'activació, què faig?

    Cal tindre el mòbil confirmat i actualitzat amb Bankia. Si no és així, pots actualitzar-ho a través d'un caixer automàtic o en la teua oficina de Bankia.

  • 1. Què és el pagament per mòbil?

    Un servici disponible en Bankia que permet als clients pagar en comerços directament amb el telèfon mòbil, sense necessitat d'utilitzar una targeta física.

  • Què són els productes estructurats?

    Els productes estructurats com a alternativa d'inversió es caracteritzen per vincular la seua rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Estos poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interés, inflació, divises, etc. Hi ha multitud d'estructures diferents en funció, principalment, de les condicions que s'han de complir per a arribar als diferents nivells de rendibilitat del producte.

  • Com puc accedir a la compra de productes estructurats?

    Per a comprar productes estructurats cal valorar no només les rendibilitats potencials de cada producte sinó els riscos que hi ha associats.

    Hi ha dues grans categories de productes estructurats com a inversió: els depòsits estructurats i els bons estructurats. Els primers disposen de la mateixa garantia quant a la recuperació del principal invertit que un depòsit tradicional, i els segons, en funció de l'estructura, poden posar en risc parcialment o totalment eixe principal.

    Una diferència addicional molt rellevant és la garantia de cada producte, que en el cas dels depòsits és de l'entitat en la qual es constituïx el depòsit en el cas dels bons estructurats de l'emissor i, si escau garant, independentment de l'entitat a través de la qual haja sigut adquirit.

  • Puc comprar o vendre accions a través del meu Broker Mòbil?

    Si, a través de l'App Mòbil de Bankia podràs accedir a l'operativa de compra venda de valors nacionals. Des del teu compte de valors podràs vendre les teues accions depositades en Bankia, així com comprar noves accions o valors.

    Si encara no disposes de l'App Mòbil de Bankia, captura el nostre QR i baixa-te-la debades.

  • Què és una mobilització entre fons i com tributa?

    És una operació a través de la qual una persona física traspassa, totalment o parcialment, la inversió efectuada en un fons d'inversió a un altre fons diferent.

    Amb esta operació es fa el reemborsament, total o parcial, de les participacions que tingues en un fons d'inversió per a fer la subscripció de l'import reemborsat en participacions d'un altre fons. D'esta manera, l'import reemborsat es transferix directament del fons origen al fons destinació, juntament amb la informació fiscal.

    Per a tu, com a inversor, les mobilitzacions no tenen efectes fiscals en l'IRPF, perquè hi ha un règim d'ajornament, de manera que quan l'import obtingut en el reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió es destine a l'adquisició o subscripció d'altres participacions en fons d'inversió, no procedirà computar el guany o pèrdua patrimonial, i les noves participacions subscrites conservaran el valor i la data d'adquisició de les participacions transmeses o reemborsades.

    El règim d'ajornament no resultarà d'aplicació quan per qualsevol mitjà es pose a disposició del contribuent l'import derivat del reemborsament o transmissió de les participacions del fons d'inversió o, si escau, la subscripció o adquisició tinga per objecte participacions de fons d'inversió cotitzats, tampoc ho serà quan tinga per objecte accions de societats d'inversió de capital variable índex cotitzades, o quan es tracte de partícips dels fons d'actius bancaris. Has de tindre en compte que una mobilització de fons d'inversió suposa un reemborsament i una subscripció. Per tant, hauràs d'abonar les comissions de subscripció o reemborsament si els fullets dels fons així ho establixen.

  • Quina documentació necessiten per a estudiar el meu préstec?

    • Document d'identitat.
    • IRPF anual.
    • Nòmina/Pensió o IRPF trimestral (en cas d'autònom).
    • Compromisos de pagament.
    • Document acreditatiu de la inversió.
  • Què és una compra venda de divises a termini?

    Una compra venda de divises a termini s'aplica a operacions de la qual data de venciment és superior a dos dies hàbils de mercat, sent un producte molt flexible en permetre bestretes (utilització abans del venciment contractat) i pròrrogues (extensió del venciment contractat).

  • Què és un depòsit estructurat?

    Un depòsit estructurat es caracteritza per vincular la seua rendibilitat a l'evolució de determinats subjacents. Estos poden ser índexs borsaris, cistells d'accions, tipus d'interés, inflació, divises, etc.

    Hi ha multitud d'estructures diferents en funció principalment de les condicions que s'han de complir per a arribar als diferents nivells de rendibilitat.

    Els depòsits estructurats oferixen la mateixa garantia de devolució del principal que un depòsit tradicional.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de vida?

    En les assegurances de vida no apliquem carència. La cobertura es fa efectiva des del moment de la contractació de l'assegurança.

  • Puc consultar l'IBAN i els moviments dels meus comptes a través de Banca Mòbil?

    Des de l'App Mòbil de Bankia pots consultar en tot moment el saldo i els moviments dels teus comptes, així com fer operacions de moviments de fons (traspassos, transferències, pagament de rebuts, etc.) d'una manera ràpida, còmoda i segura.

    També tindràs disponibles els teus comptes en format IBAN amb funcionalitats que et permetran copiar còmodament el teu número de compte en este format.

  • Com puc consultar la data de caducitat i el codi CVV?

    El CVV és el codi de verificació de la targeta que habitualmentar cal indicar per a les compres per internet. En targetes Visa i Mastercard el CVV és de 3 dígits i es troba en el revers, al costat de l'espai reservat per a la firma. En targetes American Express són 4 dígits i apareixen en l'anvers. La data de caducitat de la targeta es troba situada entre el número de la targeta i el nom del titular.

    També pots consultar estes dades còmodament des de l'App Bankia.

  • Com puc cobrar el meu pla de pensions?

    Hi ha diverses maneres de cobrar el que ha estalviat en el seu pla de pensions, en les prestacions. El seu gestor de patrimoni l'assessorarà sobre quina és la que li resulta més beneficiosa a vosté des del punt de vista fiscal. Les formes de cobrament són:

    • Capital: Es percep la prestació en un únic cobrament.
    • Rendes financeres: Es fixa la quantitat que vol rebre i la periodicitat fins la fi del capital acumulat. D'esta manera, es beneficia de la rendibilitat que va generant el fons de pensions amb el capital no consumit. Esta fórmula s'adapta a les seues necessitats econòmiques de cada moment, perquè li permet modificar lliurement els imports i la periodicitat del cobrament.
    • Rendes assegurades: Les quantitats que percep es fixen i contracten amb una entitat asseguradora, el que li garantix el cobrament de la renda en el termini prèviament fixat. Les condicions d'esta renda no es poden modificar posteriorment.
    • Cobraments sense periodicitat regular: Es disposa dels diners en forma de pagaments sense una periodicitat establida.
    • Mixta: Es cobra la prestació combinada, una part en forma de capital i una altra en forma de rendes financeres. La combinació de la forma de cobrament es pot modificar lliurement.
  • Què és una hipoteca?

    Una hipoteca és l'operació per la qual una entitat financera ens efectua un préstec, adequat a la inversió i al nostre perfil de risc, normalment per a adquisició d'habitatge.

  • Assegurances: previsió

    Si vols conéixer més sobre esta matèria, posem a la teua disposició els enllaços següents:

    Assegurances. Previsió (PDF, 1,19 MB).

  • Quins avantatges fiscals tenen les aportacions fetes a plans de pensions?

    Un pla de pensions pot suposar un important estalvi fiscal, que serà major com més gran siga el nivell de renda del partícip. Este estalvi es produïx gràcies al fet que l'import de les aportacions reduïx la base imposable general de l'IRPF, sempre que obtingues rendiments del treball o d'activitats econòmiques.

    El límit de l'aportació anual és de 8.000 euros i el límit de reducció fiscal es fixa en la menor de les quantitats següents: la quantitat aportada o el 30% dels rendiments nets del treball i d'activitats econòmiques percebuts en l'exercici. Addicionalment, si el teu cònjuge no obté rendiments nets del treball ni d'activitats econòmiques, o els obté en una quantia inferior a 8.000 euros anuals, podrà reduir de la seua base imposable general de l'IRPF les aportacions fetes als plans de pensions de què siga titular el teu cònjuge amb el límit màxim de 2.500 euros anuals.

    Una vegada comences a cobrar el pla de pensions, les quantitats percebudes (prestacions) tenen la consideració fiscal de rendiments del treball, per la qual cosa tributen en l'IRPF del partícip/contribuent.

    Com que la forma de percebre les prestacions és flexible, és important assessorar-se sobre la manera que siga més beneficiosa per a tu des del punt de vista fiscal. En cas de defunció del titular del pla de pensions, els beneficiaris tributaran per les quantitats percebudes com a rendiments del treball en la seua declaració de l'IRPF. No estan subjectes a l'impost sobre successions i donacions.

    Esta informació és conforme a la legislació vigent i podria modificar-se en el futur.

  • Quines diferències hi ha entre un compte corrent i un compte d'estalvi?

    La diferència entre compte corrent i compte d'estalvi és que un compte corrent és un compte de transaccionalitat plena al qual pots associar targeta i talonari. Un compte d'estalvi presenta remuneració, però té limitacions operatives.

  • Què és una pòlissa de préstec?

    Document mitjançant el qual s'instrumenta la concessió d'un préstec per part d'una entitat financera.

  • Necessite haver fet el test MIFID per a la compra/venda de divisa a termini o derivats?

    Tant la compra/venda de divisa a termini com els derivats de tipus de canvi estan classificats com a productes complexos segons la normativa MIFID, pel que és imprescindible haver fet les tasques MIFID abans de la seua contractació.

  • Quins tipus d'assegurances puc contractar?

    En Bankia posem a la teua disposició un ampli ventall d'assegurances per a donar cobertura a totes les teues necessitats d'assegurament.

  • Com puc contractar un pla de pensions?

    En la nostra pàgina del portal de Plans de Pensions, dins de la secció d'Estalvi i Inversió, trobaràs tota la informació que necessites.

    A través del nostre simulador, en funció de la teua edat, la teua capacitat d'estalvi i les teues expectatives de rendibilitat, podràs conéixer quins són els plans que millor s'adapten a les teues necessitats i enllaçar-ne amb la contractació a través de Bankia En línia.

    Si ho preferixes, també pots anar a una oficina de Bankia.

  • Com puc domiciliar la meua nòmina?

    Pots domiciliar la nòmina informant la teua empresa de l'IBAN del teu compte corrent Bankia.

    Si vols, ompli el formulari adjunt (PDF, 30 kB), imprimix-lo i envia'l a la teua empresa.

  • Quines modalitats de rènting oferix Bankia?

    Bankia no comercialitza de manera directa este producte.

  • Quines operacions puc fer a través del meu Broker Mòbil?

    A través de l'App Mòbil de Bankia podràs consultar la posició i els moviments dels teus comptes de valors, comprar i vendre valors nacionals i consultar les seues cotitzacions. També disposes d'informació de mercats amb la valoració dels principals índexs de referència.

  • Què és un depòsit?

    Un depòsit bancari és un producte d'estalvi en què els diners s'inverteixen a un termini determinat i del qual es rep una remuneració.

    En Bankia existixen diverses possibilitats de contractació per a trobar la perfecta unió entre rendibilitat i termini.

  • Quins són els tipus de fons d'inversió?

    • Fons de Renda Fixa: invertixen en actius de renda fixa (obligacions i bons, lletres, pagarés...).
    • Fons de Renda Variable: la majoria del patrimoni d'estos fons s'invertix en accions. S'establixen subcategories segons el mercat en què s'invertisca, els sectors d'activitat.
    • Fons Mixtos: invertixen tant en valors de renda fixa com en valors de renda variable. Com major siga el percentatge de renda variable, major és el risc i major la rendibilitat esperada.
    • Fons Garantits: fons que garantixen el capital inicial invertit més una rendibilitat, fixa o variable, a una data futura determinada.
    • Fons de Fons: invertixen més del 50% del seu patrimoni en uns altres fons d'inversió.
    • Fons Globals: fons que no encaixen en cap de les categories anteriors, per no tindre l'obligació de fixar el percentatge a invertir en actius de renda fixa i/o variable o la qualificació creditícia dels seus actius.
  • Quines altres possibilitats de finançament tinc disponibles?

    En l'àmbit de particulars posem a la seua disposició noves servicis de finançament, entre els quals destaquem el servici FinanExpress, així com el servici Diners Ja.

  • Què és iupay!?

    iupay! és un servici gratuït que et permetrà fer compres més ràpides per internet d'una manera segura, senzilla i ràpida.

    Funciona com una cartera virtual on tindràs recollides totes les teues targetes. Només hauràs d'introduir les dades en registrar-te la primera vegada a través de Bankia En línia o de l'App Mòbil de Bankia.

    Els principals avantatges que t'oferix iupay! són:

    • Seguretat per a les teues compres per internet. Només Bankia tindrà accés a eixa informació.
    • Senzillesa i rapidesa a l'hora de comprar.

    Si desitges donar-te d'alta només has d'accedir a Bankia En línia o a l'App Mòbil de Bankia on tindràs tota la informació que necessites.

  • Què són els derivats de tipus de canvi? Bankia comercialitza estos productes?

    Els derivats de tipus de canvi són productes de cobertura alternatius a l'assegurança de canvi que permeten als nostres clients accedir a les millors condicions per a poder cobrir el seu risc de tipus de canvi. Combinant opcions i barreres activants/desactivants, podem construir cobertures a mida de les necessitats dels clients.

  • Què és un comptat?

    Una operació de comptat es fa per a aplicar-ho a operacions que es liquiden amb data valor de dos dies hàbils de mercat, excepcionalment, i només en algunes divises es podran contractar operacions de valor 0 i un dia hàbil de mercat.

  • Com puc contractar depòsits per Internet?

    Contractar un depòsit per internet és molt fàcil, accedix a Bankia En línia, entra en el menú Depòsits i punxa en Contractar.

  • He de tindre contractat algun producte addicional per a la compra/venda de divisa a termini?

    Per a la contractació de la compra/venda de divisa a termini has de tindre habilitada una Línia Comex o una Línia de Derivats. Així mateix, per a la contractació de qualsevol derivat de tipus de canvi necessites tindre una Línia de Derivats i haver firmat un contracte CMOF.

  • Puc domiciliar rebuts en el compte?

    Pots fer-ne el pagament i la domiciliació a través dels nostres caixers automàtics i els nostres canals digitals de la manera més senzilla:

    • Selecciona l'opció «Pagament de rebuts».
    • Seguix les indicacions: dades de l'emissor, import, etc.
    • Comprova les dades i accepta l'operació.
    • Pots domiciliar els teus rebuts en el moment del pagament marcant l'opció SI en l'apartat «Domiciliació de rebuts».

    Nosaltres ens encarreguem de tot el que calga per a canviar la domiciliació dels teus rebuts de la manera més còmoda i segura per a tu.

  • Què és un aval?

    Compromís firmat per part d'una persona física o jurídica, normalment en un document de crèdit, pel qual es compromet a respondre per l'obligació de pagament que té una altra persona en cas que esta no el fera.

  • Què és Diners Ja? Quines són les seues característiques principals?

    Amb el servici Diners Ja pots transferir saldo des de la teva targeta al teu compte Bankia associada, dins del límit de crèdit disponible en eixe moment. Per a fer-ho, només has de fer un traspàs del saldo de la teua targeta al compte que hi estiga associat.

  • Què és Bankia Wallet?

    Bankia Wallet és l'app de Bankia que et permet gestionar i operar amb les teues targetes Bankia.

    Entre l'operativa disponible podràs trobar el canvi de PIN de les targetes Sticker, la consulta dels moviments i les dades bàsiques de la targeta, la data de caducitat i el CVV per a poder fer les teues compres en línia. També podràs fer traspassos de diners a un compte des d'una targeta de crèdit (Diners Ja) i fer ingressos en les teues targetes.

    L'App Bankia Wallet està disponible de manera gratuïta en Apple Store i Google Play Store o, si ho prefereixes, fes una captura des del nostre codi QR i baixa-te-la.

  • Què és un préstec?

    És un contracte pel qual el prestador avança una quantitat de diners (principal) al prestatari, amb l'obligació que torne el principal i uns interessos pactats.

  • Què és el valor liquidatiu?

    El valor liquidatiu és el preu de cada participació en un moment determinat. Es calcula dividint el patrimoni del fons entre el nombre de participacions en circulació en eixe determinat moment.

    Amb caràcter general, l'entitat gestora calcula el valor liquidatiu diàriament i té l'obligació de fer-lo públic a través de la seua pàgina web i dels butlletins de les borses de valors.

    Existixen determinats fons que, per la seua naturalesa o per les característiques dels actius en què invertixen, poden calcular el valor liquidatiu amb una periodicitat superior.

  • Com puc modificar els límits de la meua targeta?

    Si necessites modificar el límit de la teva targeta de crèdit pots fer-ho a través de Bankia En línia o adreçant-te a qualsevol oficina de Bankia.

  • Què és un préstec al consum?

    És un préstec en què l'import contractat s'ha de destinar a l'adquisició de béns de consum, productes o servicis com electrodomèstics, vehicles, mobles, viatges, etc.

  • Com calcule la rendibilitat d'un fons d'inversió?

    La rendibilitat d'un fons d'inversió en un període determinat es calcula com el percentatge de variació del valor de liquidació en la data fi del període i el valor de liquidació a l'inici de l'esmentat període.

    Si el que vols és conéixer la rendibilitat de les teues participacions en el fons, és a dir, el percentatge de benefici o de pèrdua que has obtingut amb els teus diners invertits, has de calcular el percentatge de variació del valor de liquidació entre la data de subscripció (compra de les participacions) i la data de reemborsament (venda).

  • Què és un derivat de tipus d'interés?

    És un contracte pel qual les dues parts acorden, durant un període de temps, un intercanvi d'obligacions i/o drets de pagament, calculats sobre un mateix valor nominal.

  • Com puc consultar el codi IBAN d'un compte?

    Per calcular l'IBAN entra a Bankia En línia i consulta el teu compte (apareix reflectit a la part superior).

  • Puc fer una transferència a través del meu mòbil?

    Si, des de l'App Mòbil de Bankia podràs fer transferències còmodament des de qualsevol lloc. Tan sols necessites la teua clau de firma electrònica per a poder validar l'operació.

  • Com puc obrir un compte?

    Pots obrir un compte des de Bankia En línia entrant en el menú Comptes/Contractar.

  • Què és un fons d'inversió?

    Un fons d'inversió és un tipus d'institució d'inversió col·lectiva (IIC) sense personalitat jurídica, el patrimoni de la qual està constituït per les aportacions dels inversors, denominats partícips.

    Es creen amb l'objectiu d'obtindre una rendibilitat en benefici del total del patrimoni, oferint al partícip una sèrie d'avantatges, derivats d'eixa unió dels patrimonis d'una gran quantitat d'inversors, als quals no podria accedir en cas de fer-la de manera individual.

  • Com puc tornar un rep?

    Podràs fer una devolució d'un rep des de Moviments seleccionant Tornar Rep en:

    • L'App Bankia.
    • Bankia En línia.

    Recorda que també podràs consultar el PDF del justificant de l'operació original.

  • Quin és el període de carència en una assegurança de salut?

    Generalment, la majoria de les prestacions de l'assegurança d'assistència sanitària comencen a prestar servei en el moment de la seua contractació, però per poder utilitzar alguns dels serveis concrets que s'hi inclouen, l'assegurat, de vegades, ha d'esperar un temps.

    Per exemple, en cas que l'assegurat haja de passar per una intervenció quirúrgica, el termini de carència serà de 6 mesos.

  • Com canvie la clau d'accés?

    La forma més còmoda de modificar la clau d'accés a través de Bankia En línia. A la part superior de totes les pàgines selecciona en l'enllaç Claus i podràs gestionar la teva firma electrònica o crear una nova.

    Recorda que si eres client multiaccés i modifiques la teua firma, esta es modificarà per a tots els canals digitals de Bankia.

    A més, si modifiques la teua clau d'accés, també es modificarà el número PIN de la teua targeta associada.

  • Com puc consultar les dades de la meua assegurança?

    Totes les assegurances que tinguen contractats els nostres clients poden consultar-se a Bankia En línia.

  • En una assegurança de vida, quina és la fiscalitat en cas de defunció de l'assegurat?

    • Si el beneficiari és persona física, les prestacions tributaran en l'impost de successions i donacions (en cas que hi haja diversos beneficiaris, cada un tributarà per la part del capital que li correspon).
    • Si el beneficiari és persona jurídica, la prestació tributarà com a ingrés en l'impost de societats.
  • Què és un Cap?

    Cap és un producte que permet cobrir-se de possibles pujades de tipus d'interés. Mitjançant este producte el client s'assegura un tipus màxim que pagarà a canvi d'una prima única pagada a l'inici de l'operació.

  • Quins són els principals avantatges del rènting per a un particular?

    • Integra en un només pagament servicis que haurien de contractar-se per separat.
    • Permet usar un vehicle sense anticipar cap import.
    • Estalvi de temps en la gestió integral del vehicle feta per la companyia de rènting.
    • Ajuda a un més gran control i planificació de despeses.
    • Permet disposar de vehicles nous periòdicament, amb el que es millora la imatge i es disposa de vehicles més eficients i assegurances.
    • Elimina la pèrdua de valor en la venda del vehicle usat.
    • Qualsevol persona autoritzada pel titular del contracte pot usar el vehicle.
  • Quins són els principals avantatges del rènting per a una empresa?

    • Integra en un només pagament servicis que haurien de contractar-se per separat.
    • Permet usar un vehicle sense anticipar cap import.
    • S'aconseguix accedir a especials condicions de compra el que implica una menor quota mensual del lloguer.
    • Ajuda a un més gran control i planificació de tresoreria.
    • És una despesa deduïble, podent ser-ho fins la seua totalitat, en funció del percentatge d'ús afecte a l'activitat professional per a professionals liberals i empreses.
    • L'IVA/IGIC és compensable en el mateix percentatge aplicat com a despesa deduïble.
    • Permet disposar de vehicles nous periòdicament, amb el que es millora la imatge de la companyia i es disposa de vehicles més eficients i assegurances.
    • Incrementa el temps a disposició de l'empresa com productiu.
    • Elimina la pèrdua de valor en la venda del vehicle usat, així com uns altres riscos de despeses imprevistes.
    • Simplifica la gestió i control.
    • Qualsevol persona autoritzada pel titular del contracte pot usar el vehicle.
  • Què és la Garantia de Qualitat Bankia?

    En certs models en què estiga destacada esta condició especial en l'oferta, el client-si no està satisfet - podrà tornar el vehicle sense penalització alguna. Per procedir d'esta manera no haurà d'haver transcorregut el termini d'un mes des de la data de posada a disposició comunicada per Alphabet, el vehicle no haja patit cap danye extern ni intern (fora que el danye es deguera a un defecte de fabricació) i no s'hagen fet amb ell més de 1.000 quilòmetres. Esta garantia és d'un únic ús per client.

  • Puc modificar les característiques del vehicle i/o del preu en les campanyes?

    En les campanyes no hi ha negociació de preus ni de característiques del vehicle, només es podrà triar el termini i el quilometratge i en alguns casos color, per bé que en contractacions de Rènting Personalitzat es podrà configurar el cotxe a seu agrade, amb els opcionals, color i accessoris que el client desitge.

  • Quin tipus de vehicles es poden contractar?

    Tots els vehicles que es puguen conduir amb el carnet de conduir B, turismes i vehicles industrials lleugers fins els 3.500 Kg de Pes Màxim Autoritzat.

  • Quin és la durada i el quilometratge que es pot contractar?

    El termini més freqüent és de 48 mesos, per bé que es poden contractar entre els 24 i els 60 mesos i des de 10.000 km/any als 180.000 km en el total del contracte. En el cas de les campanyes, se seleccionarà entre determinats terminis i quilometratges prefixats.

  • El termini del contracte és de compliment obligat?

    Sí, el termini contractat és el que predomina per donar vigència al contracte, ja que el fet d'arribar al quilometratge total contractat abans de la finalització del termini, no implica la finalització del contracte. En cas de voler rescindir anticipadament el contracte, este establix una penalització del 50% de les quotes pendents.

  • Es pot ampliar o reduir el quilometratge o el termini contractat?

    Sí, es faria un recalcule per variar les condicions de termini i/o quilometratge i per tant les quotes variarien en conseqüència.

  • Què ocorre si vull cancel·lar abans de complir amb el termini contractat?

    En cas de voler rescindir anticipadament el contracte, el contracte establix una penalització del 50% de les quotes pendents.

  • Què ocorre si es passa o no arriba al km contractats?

    Tant si s'escau excés com a defecte en els quilòmetres fets pel que fa als pactats, en el contracte apareix la quantitat a cobrar o a abonar segons el cas.

    El fet d'excedir el quilometratge total contractat, no implica la finalització del contracte, sent el termini de contractació, l'indicador de referència per a la vigència del contracte.

  • Com es liquida l'excés/defecte de quilometratge d'una cancel·lació anticipada, voluntària o fortuïta?

    Es farà una regularització del quilometratge prorratejat a la data de finalització.

  • De qui és la propietat del vehicle?

    El vehicle és propietat de la companyia de Rènting, que cedix l'ús i gaudi al client, pel temps contractat, a canvi d'una quota mensual.

  • On es lliura el vehicle?

    El vehicle es lliurarà en un Concessionari Oficial de la marca triada. Amb caràcter general serà el més pròxim al teu domicili.

  • On es fan els manteniments?

    Alphabet compta amb una xàrcia homologada de tallers per assegurar un servici amb la màxima qualitat que done cobertura a tot Espanya. Quan necessites fer un manteniment per al vehicle, contacta amb nosaltres i et gestionarem la cita prèvia amb el nostre taller preferent per a la teva màxima comoditat.

  • Quin tipus d'assegurança s'inclou amb el contracte de Rènting?

    Per a les Campanyes l'assegurança que s'inclou és una assegurança a tot risc sense franquicia amb prima fixa, és a dir, sense revisió ni per IPC, ni per sinistralitat. És un tipus d'assegurança que compta amb un nivell de cobertures major a l'habitual del mercat i que per tant tindria un elevat import de contractació en intentar equiparar-ho amb una assegurança particular.

    A més, només en els casos de Rènting Personalitzat, existixen altres modalitats d'assegurança, com poden ser l'assegurança obert de prima revisable (assegurança que varia anualment per IPC i sinistralitat) i l'assegurança a tot risc amb franquicia de prima revisable. Estos tipus d'assegurança són contractables a elecció del client.

  • Qui pot conduir el vehicle?

    Qualsevol persona que tinga carnet de conduir en vigor apte per circular a Espanya, independentment de l'edat o antiguitat de carnet de conduir.

  • A qui cobrix l'assegurança del Rènting?

    Cobrix al conductor i als ocupants amb nivell de cobertures superior a l'estàndard del mercat de particulars.

  • Puc anar a l'estranger amb el vehicle?

    Sí, es pot viatjar a l'estranger sempre que sol·licite autorització a Alphabet.

  • És necessari ser client de Bankia per poder contractar un rènting?

    Sí, és necessari ser client i domiciliar el pagament de les quotes en un compte de Bankia.

  • Què he de fer davant qualsevol incidència que patisca el vehicle?

    Davant qualsevol situació, estem sempre disponibles, 24 hores al dia els 365 dies de l'any, en el 900 Bankia - 900 226 542.

  • ¿Puedo realizar una aportación inicial, que me permita reducir las siguientes cuotas? Puc fer una aportació inicial, que em permeta reduir les següents quotes?

    Sí, es podria fer una aportació inicial que permetria reduir les quotes mensuals del contracte. En el cas de les campanyes dependrà de les mateixes.

  • Puc contractar un vehicle a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla?

    Sí, per bé que a les Canàries com en les Ciutats Autònomes, pot donar-se el cas que el vehicle contractat no siga exactament el mateix que en península i les condicions econòmiques i impositives podrien fer variar la quota mensual establida en península.

  • Com es Gestionen les multes?

    Una vegada rebuda la multa, has de comunicar-ho a Alphabet a través del telèfon d'atenció 24 hores i ahí rebràs les instruccions precises per fer el que es considere en cada cas.

  • Què és la DEV?

    L'adreça electrònica viària, és una BD en què totes les companyies de Rènting tenen l'obligació legal d'actualitzar amb el nom de l'arrendador del vehicle (igual que s'identifica al propietari, existix l'obligació d'identificar a l'arrendatari en cas de sanció).

    Té caràcter obligatori per a persones jurídiques i voluntari per a persones físiques des de, el 2 d'octubre de 2016.

  • Informarà Bankia Rènting sobre quan ha d'un client fer els manteniments?

    No. La responsabilitat de conéixer i passar els manteniments amb la periodicitat establida pel fabricant del vehicle és del client, per bé que davant qualsevol dubte podrà consultar-nos sempre a través del 900 Bankia – 900 226 542.

  • Se'm cobrarà algun import extra si el meu cotxe té una avaria o danye que excedisca un import màxim?

    No, tots els danys que puga patir el cotxe de manera fortuïta, estan inclosos en la quota de Rènting, tant els procedents d'accidents com els procedents d'avaries mecàniques.

  • Què ocorre si el vehicle és declarat sinistre total per pèrdua total o robe?

    Es cancel·laria el contracte, amb data del sinistre sense cap cost per a l'arrendatari, només es liquidaria la part corresponent al quilometratge per al seu càrrec o abone.

  • Estan incloses les despeses de la ITV?

    Sí.

  • Què he de fer per obtindre mi distintiu de Resident en una ciutat que té zones d'aparcament regulat?

    Una vegada et lliuren el vehicle, hauràs de posar-te en contacte amb Alphabet a través del 900 Bankia – 900.226.542, on et facilitaran la informació i el certificat necessari per a la seua gestió davant l'Ajuntament corresponent.

  • Com es determina un canvi de pneumàtics quan són il·limitats?

    Es determinen pel desgast natural del pneumàtic, així podràs canviar els pneumàtics tantes vegades com siga necessari sempre que la profunditat de la banda de rodament del pneumàtic siga inferior als 2mm, sent 1,6mm el mínim legal per circular.

  • Es pot instal·lar un accessori a un vehicle de Rènting, per exemple una baca o bola de remolque?

    Sí, prèvia autorització i comunicació a Alphabet. El vehicle s'ha de tornar en l'estat en què es va lliurar.

  • Es pot fer Rènting de vehicles que necessiten transformació específica?

    Sí, per a això serà necessari que ens adjuntes la proforma de la transformació que vulgues dur a terme, com per exemple una transformació a isoterm.

  • Està inclòs el manteniment dels accessoris inclosos en el Rènting?

    No, per exemple, si un vehicle isoterm incorpora una màquina de refrigeració este sí estaria assegurada en cas d'accident però no estaria coberta pel contracte de manteniment.

  • Es pot retolar el vehicle?

    Sí, ens pots sol·licitar que s'incloga la retolació en el contracte, o es pot retolar aparte. El vehicle s'ha de tornar com es va lliurar.

  • Es pot adquirir el vehicle en finalitzar el contracte?

    En els contractes de rènting no existix opció de compra, per bé que pots sol·licitar el valor de venda de mercat a la finalització del contracte i adquirir el cotxe en cas d'estar interessat.

  • El client pot triar el concessionari per adquirir el vehicle o el tria Alphabet?

    En principi no, serà Alphabet el que tria la concessió entre els concessionaris homologats.

  • Com puc avisar la meua assegurança de la llar en cas de sinistre?

    Amb un simple dita al telèfon 91 8 365 365.