Accessibilitat

La informació del portal Bankia ja és accessible a tot tipus de persones, incloses les que pateixen algun tipus de discapacitat.

El portal Bankia ha estat programat amb les tècniques i directrius d'accessibilitat internacional més avançades, que fan de la navegació un acte sense límits per a tot tipus d'usuaris.

Entre les mesures aconseguides destaquen:

  • Navegació mitjançant el teclat, sense utilitzar el ratolí.
  • Interpretació de recursos gràfics: permet conéixer tots els detalls que contenen les pàgines, incloses les imatges, taules i altres elements HTML.
  • Aclariment del destinació dels enllaços o hipervincles.
  • Visualització de tots els continguts fins i tot en navegadors que no suporten CSS, Javascript, connectors, etc.

 

Navegació mitjançant el teclat:

El projecte d'accessibilitat del portal Bankia permet que tot tipus d'usuari puguen accedir a qualsevol lloc del portal usant exclusivament el teclat de l'ordinador.

Accessos ràpids:

Destí

Internet Explorer

Firefox

Opera

Chrome i Safari

Menú d'àrees

ALT + 1 i després ENTER

ALT + MAJÚS + 1

ESC + MAJÚS i després 1

ALT + 1

Menú d'àrea

ALT + 2 i després ENTER

ALT + MAJÚS + 2

ESC + MAJÚS i després 2

ALT + 2

Contingut

ALT + 3 i després ENTER

ALT + MAJÚS + 3

ESC + MAJÚS i després 3

ALT + 3

 

Interpretació de recursos gràfics:

Les imatges, els bàners i fins i tot les taules publicades al portal Bankia incorporen descripcions que faciliten la comprensió de la informació continguda en estos recursos gràfics.

Així, és possible saber quines imatges acompanyen els continguts, quins productes o idees promocionen els diferents bàners o quines dades es faciliten en algunes de les taules.

 

Enllaços:

La majoria dels enllaços del portal incorporen informen sobre el seu destí i aclareixen si es desplegaran en una nova finestra.

 

Navegadors que no suporten CSS, JavaScript ni connectors:

En cas que l'usuari accedisca al portal a través d'un navegador que no suporte CSS, el marcatge estructural permet visualitzar correctament tots els continguts.

A més, per a navegar sense cap dificultat no cal tenir JavaScript activat. Igualment, el sistema de menús es mostrarà desplegat i els enllaços seran perfectament accessibles.

D'altra banda, s'han incorporat continguts alternatius a les pel·lícules Flash i les miniaplicacions de Java.

 

Tecnologia aplicada:

  • Compliment de les normes d'accessibilitat del WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) del W3C (World Wide Web Consortium), en el nivell intermedi (AA). Pautes de contingut accessible a Web 1.0.
  • La presentació es basa en la recomanació del W3C sobre els fulls d'estil en cascada, nivell 2.
  • S'ha utilitzat l'estàndard recomanat en lloc del codi HTML que verifica les recomanacions XHTML 1.0 Transitional.

 

Accessibilitat del Servei d'Atenció Telefònica

Bankia disposa d'un servei d'atenció per a persones amb discapacitat auditiva i/o de la parla, que permet a l'usuari comunicar-se amb l'entitat per realitzar qualsevol consulta sobre informació general de productes i serveis.

Les persones interessades poden accedir a este servei de dos formes:

Bankia es converteix així en la primera gran entitat financera a adoptar este sistema, que permet a l'usuari amb discapacitat auditiva contactar amb el servei d'atenció telefònica des d'Internet o des del telèfon mòbil (en mode text i en temps real), i sense que altres persones actuen com a intermediaris.

Este servei està disponible des de les 8 h del matí fins a las 22 h de la nit, de dilluns a diumenge. Fora d'este horari, l'usuari pot deixar un missatge per tal que al dia següent, i de forma totalment gratuïta, l'entitat s'hi pose en contacte.